15 team building activities to engage

15פעילויות גיבוש צוות שיסייעו לעובדים שלכם להיות יותר מעורבים, לפתח את כישוריהם ולהפוך לצוות מגובש

פורסם ב-29 בינו׳ 2019 על ידי Esther Daniel

עובדים רבים תופסים את הביטוי 'גיבוש צוות' בספקנות או חוסר אמון. עם זאת, האמת היא שלתכנית מתוכננת היטב יש את היכולת גם לערב וגם להצמיח את הצוות שלכם. היתרונות יכולים לנוע בין מיומנות מסוימת שאתם רוצים לפתח, ועד פשוט ללכד ולחבר את הצוות; הכל תלוי איזו פעילות גיבוש צוות אתם בוחרים.

כאן ב Catalyst גיבוש צוות, בילינו שנים רבות במחקר מה עושה פעילות גיבוש צוות ליעילה, ועיצבנו מעל 130 תכניות משלנו בתהליך זה. באמצעות הידע הזה, ניסחנו רשימה קצרה של 15 פעילויות גיבוש הצוות שיסייעו לעובדים שלכם להיות יותר מעורבים ולפתח את כישוריהם באמצעות חוויות מהנות.

ברשימה הקצרה שלנו יש גם תכניות מאורגנות וגם פעילויות קטנות יותר, אשר ניתן ליישם במשרד שלכם. כך שעבור כל דבר שתחפשו, תהיו אמורים למצוא פעילות גיבוש צוות שתתאים בדיוק בשבילכם.

Scavenger Hunt Bingo

זוהי גישה קלאסית לתרגיל גיבוש צוות שמציעה לכם שפע חופש ליצור מיקוד. הרעיון הכללי הוא ליצור רשימת בינגו מלאה במשימות שונות, אחר כך לפצל את המשתתפים לצוותים ולבקש מהם להשלים את רשימת הבינגו. לאופציה מהירה יותר, תוכלו לבקש מהצוותים להשלים רק שורה אחת של המשימות, במקום את כל הטבלה.

Scavenger Hunt Bingo ממוקד בעיקר במעורבות צוות ואחדות. עם זאת, יכולת הלמידה עצומה מכיוון שאתם יכולים למלא את משימות הבינגו כפי שתרצו. אם אתם מקווים לפתח את יכולת הצוות שלכם לגלות מעורבות מול קהל, צרו משימות שמתרכזות ביכולת לדבר מול זרים.

לחלופין, אם אתם רוצים לתרגל שיתוף פעולה של צוות ופתרון בעיות, קבעו שאחת המשימות תהיה פתרון חידות ביחד. השמים הם הגבול בפעילות גיבוש צוות זו.

Beat the Box

Beat the Box

זוהי פעילות גיבוש צוות חדשנית שמשלבת חשיבה אסטרטגית וניהול זמן יחד עם שיתוף פעולה צוותי ופתרון בעיות. לא זו בלבד שהיא בוחנת את אחדות הצוות, אלא גם את הידע שלהם על יכולתם של חבריהם.

המשתתפים מקבלים קופסה שבה ארבע תיבות. כל תיבה גדושה בתעלומות וחידות שחייבים להיפתר כדי לפצח את הצירוף שפותח את התיבה הבאה, הכל במסגרת נוקשה של זמן. פעילות זו יכולה להיות תחרותית או שיתופית, תלוי במה אתם רוצים שהצוות יפתח, והיא מעוצבת כדי לאתגר את המשתתפים כמכלול ששואב מריבוי מיומנויות שונות בבת אחת וללמד שיעורים רבי ערך.

צפו בסרטון קצר על Beat the Box וגלו עוד.

A Knot of Hands

פעילות זו היא קצרה מאוד ומושלמת אם אתם רוצים לגבש את הצוות שלכם ולעזור לו להשתחרר. ההפעלה פשוטה מאוד – בקשו מהמשתתפים לעמוד במעגל קטן כשהם פונים אחד אל השני, אחר כך בקשו מהם לאחוז בידו של מישהו מהצד הנגדי במעגל. לאחר שעושים זאת פעם אחת, בקשו מהמשתתפים לעשות זאת שוב בידם השנייה, הפעם לאחוז בידו של אדם אחר בצד הנגדי במעגל. עכשיו, אתגרו את המשתתפים להתיר את עצמם מבלי לשחרר את ידי האחרים.

זה אתגר קשה באופן מפתיע שדורש התארגנות של הצוות, תקשורת יוצאת דופן ומנהיגות טובה בזמן שמכריחים את כל המשתתפים להיות מעורבים במשחק. מושלם לגיבוש אחדות הצוות, לעידוד מנהיגות ובשביל לתת לעובדים משהו לדבר עליו בימים הקרובים.

Bridging the Divide - Teams Collaborate

Bridging the Divide

נוסח רחב יותר לתרגיל גיבוש צוות קלאסי, לגשר על המפריד דורש בניית גשר ברמה גבוהה יותר. המשתתפים מתחלקים לצוותים ומקבלים משימה לבנות חלק מגשר שמבוסס על אפיוני הלקוח הספציפיים שלהם, באמצעות משאבים מוגבלים ומסגרת זמן נוקשה. כל צוות מקבל תפקיד הן של הלקוח והן של הספק, שמוסיף עוד רובד של עומק למשימה כשכל הנוכחים מתנסים בשני הצדדים של העסקה.

אחרי תום הזמן, כל צוות מתאסף כדי לחבר את החלקים שלהם לגשר שלם אחד שנבחן בשלב זה בעזרת מכונית בשלט רחוק. ההצלחה משותפת נחגגת על-ידי החברה, בזמן שתהליך הבנייה דורש תקשורת אפקטיבית, עבודת צוות ותכנון מאורגן.

צפו בסרטו קצר על המשחק Bridging the Divide וגלו עוד.

Global Innovation Game - Teams learn effective communication and innvoation

Global Innovation Game

מבוסס על תכנית הטלוויזיה האייקונית שנקראת לפעמים שארק טנק, בהקשר למתחרה האמריקנית מבוך הדרקון. Global Innovation Game הוא פעילות גיבוש צוות שמאתגרת את המשתתפים ליצור מוצרים ורעיונות חדשים וחדשניים ולהציג אותם.

הפוטנציאל של פעילות זו לא ייאמן, כתלות בזמן ובמשאבים העומדים לרשותכם. המשתתפים יכולים להתבקש לעצב פריטים שאותם יציגו בתהליך המכירה שלהם, בדגש על יצירתיות ומשאבי הצוות. לחלופין, קבוצות יכולות לקבל משימה לעצב מוצר שיכול לפתח את העסק כמכלול, ולאפשר לכם להשתמש בפעילות גיבוש הצוות לסשן סיעור מוחות כיפי. בכל החזרות, פעילות זו דורשת יכולות מעולות של פרזנטציה ותקשורת, משולבות בתכנון, ארגון וחשיבה חדשנית מעולים.

זה פשוט, רב גוני, אפקטיבי וכיפי – כל מה שאתם צריכים. בדקו את משחק Global Innovation Game.

Chain Reaction Table Top - teams learn to collaborate and discuss ideas and innovate

Chain Reaction Table Top

Chain Reaction Table Top משלב את הסיפוק היפה ביצירת מערכות מורכבות עם גישה מתודולוגית לטכניקות עיצוב, בחינה ופיתוח. המשתתפים חייבים להשתמש בקלפי רעיונות מוכנים מראש כדי ליצור מכונת שרשרת תגובות משוכללת שבסופו של דבר תשיג מטרה פשוטה.

כדי להצליח, הצוותים צריכים להתאזר בסבלנות ולהתנהל בצורה שיטתית כשהם בוחנים את המערכות השונות, בהשתמשם בכישורים של האחרים כדי לבנות בצורה יעילה את המתקן מהרעיונות שמופיעים בקלפי הרעיונות שלהם. פעילות גיבוש צוות זו דורשת תשומת לב לפרטים, ניהול פרויקט ודיוק, בזמן שהיא מאחדת את הצוות למען מטרה משותפת.

צפו בסרטון קצר על Chain Reaction Table Top וגלו עוד.

Negative to Positive

פעילות זו דורשת מעט מאוד ציוד וזקוקה לגישה הרבה יותר חשיבתית לפיתוח. Negative to Positive מבוסס על תשומת לב לדברים הטובים ולשיעורים שלומדים בסיטואציות שהיינו רואים בצורה שלילית בנסיבות אחרות. כדי ליישם את הפעילות, המשתתפים מתחלקים לזוגות עם חבר אחר בצוות שיש להם ניסיון בעבודה משותפת אתו – כמו בפרויקט, משימה או פעילות קודמים. אחר כך, משתתף אחד צריך להזכיר היבט שלילי מהחוויה המשותפת והחבר צריך להזכיר את הצד החיובי. לאחר מכן הם מתחלפים בתפקידים. משימה זו טובה יותר לצוות גדול שחלק חוויות משותפות רבות, משום שזה עוזר לחברי הצוות להכיר אחד את השני טוב יותר, בזמן שהם מעודדים חשיבה חיובית במצב משבר. לצמיחה נוספת, החליפו בני זוג לאחר כל ניסיון משותף.

Escape the Maze Team Building - Teams learn problem solving together in a fun way

Escape the Maze

Escape the Maze משלב חיפוש GPS עם חידות ופתרון בעיות כדי ליצור אתגר מאוד אינטראקטיבי שמחייב מעורבות, שבו המשתתפים מנווטים פיזית במבוך וירטואלי, ומפענחים רמזים תוך כדי כך.

פעילות זו מצוינת לעידוד המעורבות של כל חברי הצוות. היא דורשת תקשורת מעולה, כישורי מנהיגות ושיתוף פעולה, ומפתחת יכולות אלה בתיווך תחרות בריאה. באמצעות הפעילות, המשתתפים חייבים להשתמש במערכות כישורים רבות כדי לפתור בעיות, לאתר עובדות מפתח ורמזים, ולשלב את הידע הנרכש שלהם כדי להצליח למען המטרה הגדולה – כל הכישורים שלא יסולאו בפז במקום העבודה.

צפו בסרטון קצר על Escape the Maze וגלו עוד.

Curious Combinations

המטרה העיקרית של פעילות גיבוש צוות זו היא אחדות הצוות. Curious Combinations מערבת כתיבת כל פריט מתוך צמד על דף נייר נפרד – לדוגמה, "מלח" ו"פלפל". לכל משתתף דף נייר שמודבק לגבו והם צריכים לגלות מהם על ידי שאלות כן ולא לנוכחים הנוספים. ברגע שהבינו מיהם עליהם לחפש את החצי השני שלהם לצמד.

הערך האמיתי מגיע לאחר שהמשתתפים איתרו את החצי השני שלהם כשהם צריכים לדון איך הם משלימים אחד את השני ואיזה דמיון הם חולקים. פעילות גיבוש צוות זו מדגישה כיצד אפילו אנשים בעלי אישיות שונה דומים אחד לשני בדרך זו או אחרת. זה קל מאוד ומהיר ליישם משחק זה, מה שהופך אותו לאחת האפשרויות הרב-גוניות ביותר ברשימה.

orchestrate!  Individuals learn together the seemingly impossible is possible

Orchestrate!

משחק על הנטייה האנושית המוטמעת להגביל את עצמנו על בסיס האמונות שלנו ביכולתנו לבצע. במשחק orchestrate!, המשתתפים חייבים לשתף פעולה כדי ללמוד לנגן בכלי נגינה בפרק זמן של 90-120 דקות, שאחריו כל הצוות יתאסף כדי לנגן סימפוניה כמו תזמורת.

כדי לעזור לצוות שלכם להגיע לרמה זו, צוות מומחים במוזיקה יועסקו כדי ללמד את הבסיס ולעזור לסגל להתאמן. הכוח בפעילות גיבוש צוות זו הוא העובדה שהמשימה נראית בלתי אפשרית בצורה גבולית בהתחלה, מה שגורם לתוצאה להישמע אפילו יותר מרשימה כשהצוות שלכם מצליח בכך. זוהי פעילות מבריקה כדי לרומם את המורל של הצוות באמצעות שיתוף פעולה והבטחת המעורבות של כל חבר צוות שמשתתף בכך.

צפו בסרטון קצר על Orchestrate!! ולמדו עוד.

Wordsmiths

Wordsmiths הוא פשוט ואפקטיבי. הטילו משימה על הצוות שלכם ליצור מילה מסוימת באמצעות הגוף שלהם בלבד. פעילות גיבוש צוות זו קלה למדידה, תלוי בגודל הצוות. בצוותים גדולים יותר תוכלו ליצור משפט שלם במקום מילה מסוימת. הדרישה היחידה להצליח בכך היא חלל פנוי מרווח ומצלמה כדי לצלם בסוף.

משימה זו דורשת עבודת צוות, מנהיגות ותכנון כדי להצליח, מה שמציב אותה כפעילות פתיחה מעולה לכל סשן סיעור מוחות או פגישה.

Flat out F1 - Teams learn the joy of competing together as a team

Flat Out Formula One

Flat Out Formula One דורש ארגון מצוין ותכנון כדי להצליח, כאשר כל צוות מקבל משימה לבנות מכונית פורמולה 1 מחבילת גיליונות קרטון שטוחים. פירוש הדבר מדידה מדויקת ומנהיגות צוות ממוקדת. לפיתוח נוסף של הצוות, אחרי בניית כל מכונית פורמולה 1, היא חייבת להיות מקושטת וממותגת לפי זהות הצוות. לבסוף, מכוניות הפורמולה 1 יתחרו במרוץ והמנצחים יזכו בפרסים.

בכל שלב בדרך, משימה זו דורשת שיתוף פעולה יעיל ותכנון מדוקדק משום שכל חיתוך שגוי עלול לגרום בעיות אמיתיות למבנה המכונית. אם אתם מחפשים פעילות גיבוש צוות מקיפה ומאתגרת, זוהי הפעילות שלכם.

צפו בסרטון קצר על Flat Out Formula One וגלו עוד.

Personal Logo

עוד פעילות גיבוש צוות קצרה ומאוד סבירה לביצוע היא אתגר Personal Logo. המשתתפים מתבקשים לרוקן את כיסיהם ממטבעות קטנים וחפצים שונים, ואז יוצרים לוגו אישי באמצעות כולם. הערך של פעילות זו היא לא ביצירתיות אלא במודעות העצמית ובתגליות.

אחרי שכל הנוכחים יצרו את הלוגו האישי שלהם, הם חייבים להציג אותו לקבוצה, בהסבירם כל חלק בו, למה בחרו בו ואיך הוא מייצג אותם. העניקו פרסים ללוגואים הטובים והיצירתיים ביותר שמייצגים את בעליהם בדיוק הרב ביותר. דרך זה, הצוות יכול להכיר אחד את השני טוב יותר, בלי הצורך להשקיע באין ספור אמצעים או זמן רב.

VR team building - The Infinite Loop - Process improvement together

The Infinite Loop

תוך כדי שימוש במשקפי מציאות מדומה מתוחכמים ופאזלים מסקרנים, The Infinite Loop הוא אתגר תקשורת, ניהול זמן ופתרון בעיות שדורש מהצוותים להתקדם דרך מערכת פאזלים כדי לשחרר אסיר. כשרק חבר אחד בצוות מורשה להשתמש במשקפי המציאות המדומה בכל פעם, המפתח להצלחה בפעילות זו השיתוף המדויק והתמציתי של מידע, כמו גם קבלת החלטות טובה לגבי מה יש לעשות הלאה.

עם עקומת הלמידה התלולה שהוא מציב וההתמקדות בניסוי וטעייה, The Infinite Loop אינו תכנית קלה, אבל הוא מתגמל מאוד שדורש מהמשתתפים בו את המיטב. כשהוא יוצר סוגיות מורכבות שיכולות להיות מיושמות בקלות בעולם העסקי התובעני, זוהי תכנית גיבוש צוות בעלת ערך רב ומעודדת מעורבות.

צפו בסרטון קצר על The Infinite Loop וגלו עוד.

The Classic Egg Drop

לבסוף, יש לנו את אתגר הפלת הביצה הקלאסי. באמצעות ציוד משרדי פשוט ומכשירי כתיבה, המשתתפים נדרשים ליצור כלוב לביצה הלא מבושלת שלהם שיגן עליה כשתושלך מגובה קבוע של מטר אחד.

זוהי פעילות גיבוש צוות ידועה לשמצה שדורשת תכנון, ארגון ושימוש יעיל במשאבים מוגבלים כדי להשיג מטרה גדולה. היא פשוטה, יש לה יחס עלות מול תועלת גבוה, והיא הוכיחה את עצמה כמפתחת כישורי צוות. לפעמים הקלאסיקה אינה רעה כל כך.


בתקווה שמאמר זה נתן לכם מספר רעיונות חדשים לפעילות או לתכנית גיבוש הצוות הבאות. כאן, ב-Catalyst Team Building UK ליטשנו במשך עשרות שנים את האתגרים שלנו כדי ליצור תכניות חדשות ומרתקות שמפתחות צוות באמצעות הנאה.

גלו עוד פעילויות שלנו או צרו קשר לשאלות נוספות.

Esther Daniel

מנהלת תחום אסטרטגית מעורבות שותפים ב- Catalyst Global

הבטחת יעילות ארגונית באמצעות אסטרטגיות למעורבות שותפים ברשת.

כל הכתבות

קריאה מומלצת