אילו כישורים נדרשים כדי להיות מנהיג נהדר

פורסם ב-3 בפבר׳ 2020 על ידי Esther Daniel

מנהיגות היא פעולת הכוונת קבוצת אנשים או ארגון. זוהי הנעת אנשים וציודם כך שימצו את מלוא הפוטנציאל שלהם להשגת מטרה כוללת.

"מנהיגים עסקיים טובים יוצרים חזון, מבטאים את החזון, מחזיקים בלהט את החזון ומביאים אותו להשלמתו ללא פשרות." - ג'ק וולש

מנהיגים רואים 'את התמונה הגדולה'. החזון מסייע למנהיג להתמקד ולשמור על תשומת הלב במה שהוא קריטי וחיוני להשגת תוצאות הסיום.

מנהיגים הם יצירתיים וחדשניים בחשיבתם, רואים את כל הצדדים ויכולים להמציא רעיונות ייחודיים. הם עושים זאת על ידי לקיחת פסק זמן בשביל לחשוב לעומק. הם מתנערים מההערכות המוקדמות וניגשים לבעיה בסקרנות ובחקרנות דמוית זו שיש לילדים. הם מקציבים זמן לפיתוח אסטרטגיה לזיהוי ופירוק יחידות סגורות. עם זאת, הם אינם נוקשים במחשבתם ונשארים זריזים ופתוחים לשינויים אם התנאים משתנים. הם מעריכים את דעתם של בעלי עניין מרכזיים ומקשיבים לעצותיהם. אולם בסופו של דבר הם מבצעים בחירות בצורה אובייקטיבית וללא משוא פנים.

לאחר שהמנהיג מגיע למסקנה על אסטרטגיה ודרך לביצוע החזון שלו, הוא מבצע אותה בביטחון. למנהיגים יש אומץ לדבוק בהחלטותיהם ולפעול לפיהן. הם מתקשרים את החזון בבהירות מבססים את הרציונל שלו ומטפחים תחושה של מטרה משותפת. הם מציבים יעדים ומוודאים שלצוותים יהיו ברור מה סדר העדיפויות שלהם. כאשר לחברי הקבוצה יש תפיסה שמנהיגם בטוח בהחלטותיו וקביעותיו, הם מונעים לקיים אותן.

clear communication

"איכותם של מנהיגים באה לידי ביטוי בסטנדרטים שהציבו לעצמם." - ריי קרוק

מנהיגים גדולים מכירים את עצמם. הם לוקחים לעצמם זמן כדי להתחבר למי שהם ומה שהם מאמינים בו. הם נלהבים ומונעים. בתקופות משבר מנהיגים דורשים רמה גבוהה של אינטליגנציה רגשית ועליהם לפעול ברגע המבוסס על אינסטינקט. המודעות החברתית והתקשורת הברורה שלהם מציידים מנהיגים גדולים בכלים המתאימים לניהול ולפתרון קונפליקט. בסופו של דבר החוסן והגישה החיובית שלהם הופכים דוגמא לצוות שלהם.

"התכונה הנעלה של המנהיגות היא היושרה." - דווייט ד. אייזנהאואר

כדי לעורר השראה ולהשפיע על אחרים לעשות כמיטב יכולתם, על מנהיגים להיות בעלי יושרה בלתי מעורערת. מנהיג צריך להיות כנה, ושיהיה ניכר שהוא דבק לערכי הליבה שלו. מנהיגים מובילים על-ידי מתן דוגמא והם אחראים למעשיהם.

מנהיגים גדולים מבינים את הערך בהכרת הצוות שלהם. הם מפתחים ידע על כל האנשים בקבוצה שלהם, תוך הבנת החוזקות והחולשות שלהם. הם מקשיבים ומפתחים מיומנויות לתקשורת יעילה לכל אחד מהאנשים, ומדריכים אותם להשיג את מיטבם. המיינדפולנס שלהם להווה מאפשרת להם לפעול בחמלה, בטוב לב ובאמפתיה.

מנהיגים יוצרים סביבה של אמון בה אנשים יודעים מה מצופה מהם, יכולים לבצע לפי יכולתם ולקבל הכרה על מאמציהם. באמצעות פיתוח סביבת עבודה בטוחה ומכילה, הם יכולים לעודד נטילת סיכונים נבונה.

leading the way

פעילויות גיבוש צוות לפיתוח מיומנויות מנהיגות

מנהיגים גדולים יוצרים הזדמנויות להכיר את הצוות שלהם מחוץ לסביבת עבודה טיפוסית. כך גם מנהיגים של צוותים מרוחקים, במידת האפשר, יוצרים הזדמנויות להפגש פנים אל פנים עם הצוותים שלהם.

פעילויות לגיבוש צוות הן הדרך האידיאלית למנהיג להכיר את הצוות שלו. נסו את Quickfire, המאפשר לכל אחד מחברי הצוות לבצע לפי יכולתו. לחלופין, משחקים מהנים ומרתקים של פתרון בעיות כמו Beat the Box או משחק מציאות מדומה, The Infinite Loop מביאים את הדינמיקה הקבוצתית לקדמת הבמה ומאפשרים לקבוצות להתהוות, להתגבש ובסופו של דבר לבצע!

עבור אלו המחפשים לפתח כישורי מנהיגות בקרב האנשים שלהם, מתודולוגית המישחוק הוכחה כמאפשרת למשתתפים לחוות למידה בפחות זמן ועם תוצאות ארוכות טווח. פעילות אחת של גיבוש צוות כזו היא Peak Performance שבה המשתתפים חייבים ללמוד לעבוד כצוות מגובש כדי להדריך משלחת לפסגת הר האוורסט.

Esther Daniel

מנהלת תחום אסטרטגית מעורבות שותפים ב- Catalyst Global

הבטחת יעילות ארגונית באמצעות אסטרטגיות למעורבות שותפים ברשת.

כל הכתבות

קריאה מומלצת