social games catalyst israel

משחקים חברתיים ללכידות צוותית

פורסם ב-10 ביולי 2019 על ידי תום קסנר

שחקי ODT ומגוון של משחקים חברתיים הם דרך מצוינת לעובדים שלכם לקחת הפסקה מסביבת העבודה ולהתחבר אחד לשני ביצירת קשרים ויחסים אשר ישפיעו באופן חיובי על הביצועים שלהם בתוך החברה.

פעילויות ואירועי גיבוש צוות כחלק מאסטרטגיית משאבי אנוש של החברה יכולה להועיל לרווחת העובדים שלכם, כמו גם לפריון של הארגון. קבוצת Challenge - Catalyst ישראל, יכולה לספק מגוון רחב של אירועים, כגון ימי כיף לחברות, מסיבות, ערבים בסגנון הוואי ומשחקי עסקים. אך לפני שנענה על השאלה איך עושים זאת, אנו צריכים להדגיש מהם היתרונות של צוות מלוכד.

היווצרות קבוצות באופן טבעי

בדרך כלל, הצורך הבסיסי ביותר שלנו לשייכות מוביל אותנו באופן טבעי להקמת קבוצה. כאשר אנשים מוצאים אינטרסים משותפים עם אנשים אחרים, הם באופן טבעי מחזקים את היחסים שלהם על ידי בילוי יותר זמן ביחד. זה מאפשר להם לגלות מאפיינים נוספים משותפים, מה שמוביל ליחסים חזקים עוד יותר.

סביבת העבודה מספקת את כל התנאים המאפשרים לאנשים ליצור קבוצה. אנשים נפגשים מדי יום, בדרך כלל יש להם אותו סדר יום, זמני ארוחות ולעיתים גם הפסקות חופפות. זה יכול להוביל ששני אנשים או יותר עם מכנה משותף יסתדרו טוב האחד עם השני. זה יכול להיות מעמד, גיל, תפקיד ואפילו תחביב משותף. עם זאת, למרבה הצער, בסביבה תחרותית תובענית שבה העובדים עשויים להיות תחת לחץ עקב עמידה במועדים ובמטרות, הדינמיקה הקבוצתית עלולה להיות מושפעת.

אם כך, כיצד יכולים העובדים להתחבר אחד לשני כדי לשתף פעולה בהרמוניה ככל האפשר לטובת המטרות שנקבעו על ידי החברה? איך אתם עוזרים לצוות שלכם לעבוד ביחד, גם כאשר התנאים הפרטיים או האישיים של כל אחד מהם מקשים עליהם לראות את הדברים מנקודת המבט של האחר? איך הם משתפים פעולה ומסייעים זה לזה, ולא רק מקדמים אינטרסים אישיים?

משחקים חברתיים לחיבור ורישות (נטוורקינג)

מגוון של מחקרים חברתיים מצאו כי משחקי חברה חברתיים מסייעים לשיפור הדינמיקה של הקבוצה ותורמים באופן משמעותי לביצועי העובדים. משחקים חברתיים יכולים להיות משולבים כחלק מיום כיף בחוץ לחברות, אירוע רישות בערב, ואפילו מסיבת עובדים. אנשים יוכלו להתחבר ולחבר בזכות החוויות המשותפות והזיכרונות שהן יוצרות.

משחקי גיבוש צוות ODT מספקים את התוצאה הרצויה, כמו גם מגוון יתרונות לכל המשתתפים ולארגון::
  • פתרון קונפליקט בקבוצה ופתרון אופטימלי - קונפליקטים בין חברי הצוות יכולים להוביל ליחסים מטרידים, לפגוע ביכולתם של חברי הצוות לעבוד יחדיו לקראת מטרה משותפת וליצור קושי במציאת פתרון אופטימלי. כדי לקבל החלטה ולמצוא פתרון לבעיה, אנשים חייבים להקשיב, להיות סבלניים ולשמור על ראייה רחבה של הדברים. צוות מלוכד יוכל לבחון את ההיבטים של המצב מנקודות מבט שונות תוך יישום חשיבה יצירתית ועבודת צוות כדי למצוא פתרון.
  • יעילות ופרודוקטיביות - צוות מלוכד יוצר סינרגיה בכל היבט. חברי הצוות עוזרים זה לזה. השאיפה המשותפת לחתור להצלחה יוצרת תוצאה חיובית. אנשים העובדים בעצמם יוצרים מחסומים וגבולות.
  • אינטימיות ואמפתיה - היכולת שלנו לחוש אמפתיה כלפי אחרים מורידה את ההגנות ופותחת ערוצי תקשורת רגשית מתוך תחושה של קרבה ואינטימיות. בסביבת עבודה ללא הבנה, עשויה להתעורר תחרות, אשר תפגע בתחושה של נוחות ויציבות של הפרט ויכולתו היצירתית.
  • קבלת החלטות מושכלות ונכונות - קבלת החלטה באופן שווה או באמצעות ראייה רחבה של התמונה הכללית מועילה לארגון ולעובדיו. תהליך קבלת החלטות שאינו מתחשב בדעות האנשים ואינו נעשה על ידי הקשבה ושיתוף פעולה עם כל הגורמים המעורבים עלול להביא להחלטות פחות יעילות.
social games catalyst israel

משחקים לצוות חדש

הניסיון ליצור קבוצה חדשה, שחבריה עדיין לא הכירו זה את זה, יכול להיות אתגר תובעני, אך עם זאת יש לו סיכוי מצוין להצלחה. בניית החוויה המשותפת הראשונית החיובית יכולה להיות המפתח שיוביל את הקבוצה לנוע בכיוון חיובי ללא דעות קדומות.

חשוב לבחור משחקים שישברו את הקרח ויעזרו למשתתפים להתחבר. הדרך הקלה לעשות זאת היא באמצעות משחקי היכרות קלים המשלבים הומור עם אווירה נינוחה ובטוחה שאינה גורמת למשתתפים לצאת מאזור הנוחות שלהם, לפחות לא בשלב מוקדם מדי בתהליך.

משחקים לצוותים קיימים

פעילות קבוצתית יכולה להיות מרכיב נוסף בבניית קשרים אישיים וקבוצתיים טובים יותר בקרב עובדים הרגילים לעבודה משותפת מדי יום. בדרך כלל, המטרה היא לחשוף מאפיינים חדשים של כל משתתף מבלי להתפשר על הפרטיות שלו/שלה, ולחזק את הקשר הקיים למטרת דינמיקה קבוצתית טובה יותר, חזקה ויציבה יותר.

משחקי גיבוש צוות תחרותיים

משחקים תחרותיים הם דרך מצוינת לבדוק, לבנות ולחזק את הדינמיקה של הקבוצה. חשוב מאוד לא לאפשר לצוותים ליצור קבוצות באופן עצמאי, אלא לחלק אותם באופן אקראי כדי שהם לא יבחרו את החבר הטוב ביותר או השותף הרגיל שלהם, וכך להקצות אותם לקבוצות עם אנשים שהם פחות מכירים.

שקלו לערבב עובדים מקבוצות היררכיות שונות, או לחלק לפי המחלקות השונות בארגון, כך ליצור צוותים המיועדים לעבוד יחד באופן קבוע, לדוגמה, קבוצות מחולקות לשיווק, מכירות ופיתוח.

התחרות מוסיפה אדרנלין ולחץ לפעילות. מרכיבים אלה מספיקים כדי להציף את המשתתפים ולחשוף אותם להיבטים אישיים שונים. חשוב להפעיל את האירוע באווירה ספורטיבית וכמובן, ליהנות.

social games catalyst israel

פשוט ליהנות עם פעילויות מבית Challenge

משחקי גיבוש odt, שמוציאים את העובדים אל מחוץ לסביבת העבודה, מסייעים בהפגת מתחים ולחץ והעלאת המורל. מטרתם היא לפני הכל להסב הנאה למשתתפים תוך הפגנת הדדיות וסימפתיה. האתנחתא המרעננת מחדשת את כוחותיהם של העובדים, מעצימה אותם, מחדשת בהם את האנרגיות ואף תורמת לחיזוק מערכת היחסים בין העובד והמעביד.

במסגרת משחקים שונים ניתן לפתח מיומנויות גישור, מכירות, ניהול זמן ועוד ולעודד עבודת צוות, מצוינות ועוד. הם משתלבים במסגרת יום כיף לעובדים או אירועי גיבוש שונים, משאירים זכרונות מתוקים, מהנים ומצחיקים לכל המשתתפים ומשפרים את יכולותיהם ותפקודם של העובדים בתחום פעילותם בארגון.

בכל אדם מבוגר מסתתר ילד קטן

משחקים ופעילויות חברתיות לא מיועדות רק לילדים, ולא מפתיע לגלות כמה משחקי חברה למבוגרים יכולים להניב הנאה רבה וליצור קירבה בין אנשים שונים. החווייה המשותפת נשארת עם המשתתפים ורוקמת עוד קשר אישי רגשי ביניהם.

בעוד כל בני האדם נחשבים ליצור חברתי, שזקוק לקשרי חיברות לצורך הישרדות, לא עבור כולם תהליכי החיברות ויצירת האינטימיות קורים באופן טבעי. משחקי חברה לגיבוש יכולים לסייע רבות גם לביישנים ולשקטים שבעובדי החברה, ולפתוח עבור חבריהם צוהר להכירם טוב יותר ולהיחשף לקסם האישי שבהם, מה שיוציא מכל אחד מהעובדים יותר.

חברת challenge מתמחה בפיתוח תוכן מקורי ובניית פעילויות גיבוש והוואי לעובדים. אנו פועלים למעלה מ- 14 שנה בתחום ומצליחים להביא מקוריות ויצירתיות במסגרת כל פעילות. אנו פועלים על פי סטנדרט בינלאומי ומתעדכנים באופן תדיר בכל חידוש בתחום ברחבי העולם, כדי להביא לקהל לקוחותינו את הטוב ביותר ברמה הגבוהה ביותר.

מעוניינים בפעילות גיבוש לקבוצות? התייעצו איתנו כיצד ניתן למקסם את יכולות העובדים שלכם, ונתאים לכם את הפעילות הכי נכונה עבור הארגון שלכם וצוות העובדים.

תום קסנר

מנהלת מחלקת הפקה Challenge Group – Catalyst Israel

מנהלת מחלקת הפקה Challenge Group

כל הכתבות

קריאה מומלצת