mindfulness meditainment

הפחיתו לחצים והתרעננו עם מדיטציית קשיבות (מיינדפולנס)

פורסם ב-17 ביוני 2019 על ידי Esther Daniel

אתם יושבים בנוחות? עכשיו ... עצמו את העיניים. תהיו מודעים לנשימה שלכם. שימו לב איך האוויר נע פנימה לתוך הגוף והחוצה ממנו. כשאתם שואפים..... ונושפים.... האם אתם מתמקדים בנשימה שלכם או שהמוח שלכם פשוט הפליג למחוזות אחרים?


בעולם בקצב מהיר שלנו שבו הטכנולוגיה יורה עלינו דברים ממש בכל שנייה ביום פשוטו כמשמעו, קשה להתמקד. אני מתיישבת לכתוב, אבל עד מהרה אני מגלה שמחשבותיי נודדות, אובססיביות לגבי משהו שמישהו אמר לי אתמול, או משהו שעשיתי והתחרטתי, ועכשיו אני מודאגת כי אני לא כותבת. אוף ... מתח וחרדה נמצאים במגמת עלייה, וזה תמיד בא על חשבון משהו.

מהי מדיטציית קשיבות (מיינדפולנס)?

מדיטציית קשיבות ממקדת את תשומת הלב שלכם ברגע הנוכחי. זו מיומנות, ועם תרגול קבוע, תוכלו להשיג מודעות רגועה, לא ביקורתית של מחשבות ורגשות. תהיה לכם הבנה שאלה פשוט מחשבות שאינן שולטות בכם. מחקרים רבים אישרו שלתכניות המבוססות על קשיבות יש השפעות חיוביות וחזקות על תסמיני לחץ, חרדה ודפוסי שינה לא סדירים ושיפור במצב הבריאותי הכולל. ועכשיו, בעזרת טכנולוגיית הדמיה מוחית כגון fMRI ו- EEG, יש אינספור מאמרים מדעיים המוכיחים את היתרונות הנוירולוגיים של מדיטציית הקשיבות.

mindfulness meditation

הפסקות מפיגות לחץ

כולם חווים מתח בשלב מסוים בחיי היומיום שלהם. לעתים קרובות מנגנוני השליטה, שאנו מכניסים למשחק באופן אוטומטי כאשר אנו לחוצים, לא עוזרים הרבה. הם מתאימים יותר לזמנים הפרה-היסטוריים שבהם הלחם-או-ברח היו האפשרויות היחידות שהיינו צריכים לעשות כאשר התמודדנו עם איומים אמיתיים. למרבה המזל אנחנו לא נוטים להיתקל בנמרים חדי-שיניים לעתים קרובות מדי בימים אלה, ורוב ה-"איומים" להם אנו מגיבים נתפשים ככאלה. זה אומר שהגוף והנפש שלנו מטפלים באיומים אמיתיים וכאלה שרק נתפשים כאיומים בדיוק אותו הדבר, והלחץ כתוצאה מכך גם יכול להיות המניע של מחלות פיזיות רבות וגרימת כאב ובכך להגדיל את הלחץ עוד יותר.

נקודת המבט שלנו על מצב יכולה לעורר או להחריף את הלחץ. האם אי פעם מצאתם את עצמכם עוברים שוב ושוב על אותו דבר בראש שלכם? מחשבות שחוזרות על עצמן יכולות להלחיץ והן סימפטום לדיכאון. למרות שאנו רוצים לחשוב כי התפיסות שלנו צודקות, מדיטציית קשיבות יכולה לעזור לנו להעריך מחדש את ההערכה שלנו לגבי העולם החיצוני. תהליך זה נקרא הערכה מחדש קוגניטיבית או "תפישה מחודשת". חושבים שכאשר אנו מתרגלים מדיטציית קשיבות, אנו מתמקדים בהווה ומאפשרים לעצמנו לעקוב אחר המחשבות כפי שהן עולות באופן לא-ביקורתי.

זה נהדר, אבל אם להיות כנים, בעצבים של רגע מלחיץ, תרגול מדיטציה, סביר להניח, יהיה הדבר האחרון שיבוא לנו לעשות. זה המקום שבו מדיטציה מודרכת יכולה לסייע. היכולת ללחוץ על אפליקציה בטלפון שלכם, לעצום את העיניים ולעקוב אחרי זה עם מדריך, יכניס אתכם מיד לתוך תהליך מדיטטיבי שיספק הקלה מיידית.

והתוצאות הפיזיולוגיות מוכחות מדעית! הרפיה מפחיתה את הפעילות של בלוטת יותרת הכליה, משפרת את המערכת החיסונית ומורידה את לחץ הדם. יעיל יותר מאשר לאטה כורכום!

sleeping at the wheel

מדיטציה שינה וטעינת מצברים

שינה היא הכרחית לרווחת הגוף ולבריאות הנפש. היא משפיעה על התיאבון שלנו, הנשימה, לחץ הדם, בריאות הלב וכלי הדם, המערכת החיסונית, הורמוני לחץ ועוד. שינה גרועה קשורה לבעיות בריאות הנפש, כגון חרדה ודיכאון.

מזכירים לנו כל הזמן שאנחנו צריכים 7 - 8 שעות שינה באיכות טובה. למרבה הצער, נראה כי כמות האנשים שיש להם בעיות להירדם או להישאר ישנים היא במגמת עלייה.

יש עדויות שאין עליהן עוררין כי ניתן לייחס זאת ישירות לשימוש המוגבר במכשירים אלקטרוניים.

השימוש בטכנולוגיה לפני השינה נפוץ מאוד. השימוש במכשירים טכנולוגיים אינטראקטיביים כגון סמארטפונים, מחשבים וקונסולות משחקים יכול לגרום לערנות-יתר ולהפריע לנסיגה הטבעית של מערכת העצבים הסימפתטית, דבר הגורם להפרעות שינה.

בסוף היום, שחרור המוח מהסחות הדעת של אותו היום באמצעות מדיטציה מודרכת יסייע בהיסחפות חלקה לתוך שינה עמוקה וטבעית.

mindfulness meditation guided

ניקוי רעלים דיגיטלי עשוי להיות בדיוק מה שהרופא הורה, אבל כשיש מדיטציית קשיבות, שידועה כמייצרת השפעות חיוביות על רווחה פסיכולוגית שעובדת מעבר למדיטציה עצמה, זה בדיוק הזמן בשבילי לקחת הפסקה, להתרענן ולטעון מצברים עם מדיטציית קשיבות מודרכת.

Esther Daniel

מנהלת תחום אסטרטגית מעורבות שותפים ב- Catalyst Global

הבטחת יעילות ארגונית באמצעות אסטרטגיות למעורבות שותפים ברשת.

כל הכתבות

קריאה מומלצת