משחוק וטכנולוגיה בצוות

פורסם ב-1 באפר׳ 2019 על ידי Esther Daniel

שימוש בלמידה מקוונת ובמשחוּק (הפיכה למשחק) למידה עלה בעשור האחרון. משחוּק יוצר חוויות למידה מרגשות, חינוכיות ומהנות. היתרונות של משחוּק מבוססים מבחינה מדעית. מחקרים מראים כי משחוּק בלמידה מגביר את המעורבות, מעניק תחושה של הישג, ומגביר את שימור המידע ככלל פי עשר משיטות למידה מסורתיות, כמו גם קריאה והאזנה. הוכח שהיישום של מכניקת המשחק בתכניות גיבוש צוות העלה את האפקטיביות שלהן.

אפליקציות טכנולוגיות ממלאות תפקיד חשוב באספקת תכניות גיבוש צוות. הנייר מוחלף בכלים דיגיטליים כגון: טלפון חכם, טאבלט ומערכות GPS – בפעילויות גיבוש צוות. שימוש בטכנולוגיה כדי לספק טכניקות משחוּק יכול להשיג הטמעה מלאה, מוטיבציה, הכללה ושימור למידה משופר של המשתתפים.

Technology in Team Building

העתיד של גיבוש הצוות

במבט קדימה ל- 2019, גיבוש הצוות המרשים והיעיל ביותר יגיע ממשחקי VR (מציאות מדומה) שיתופיים כמו The Infinite Loop ופעילויות הכוללות מתקני הייטק בהתאמה אישית כגון ארגזי החידות המותאמים אישית ומתקני הספירה לאחור האלה של Red Alert (בתמונה למטה).

red alert

outbreak

כיצד המדע תומך במשחוּק בלמידה

כאשר אנשים משתתפים בפעילויות הממריצות את גופם או את מוחם, הגוף משחרר את ההורמון אנדורפין. אנדורפינים הם נוירוטרנסמיטורים המביאים רגשות של מוטיבציה באמצעות תחושת הישג. תכניות Go Team של Catalyst עוצבו במיוחד כדי לעמוד באתגר זה על ידי מתן אתגרים לצוותים ותגמולם להשלמתם המוצלחת, בין אם בצורת ניקוד, פרס וירטואלי או מעבר לשלב הבא של המשחק.

escape the maze

סיכון ותגמול

סיכונים ותגמולים מעודדים את הרצון לשאוף להישגים. כולנו מודעים לאופי הממכר של מכונות פוקר, פצ'ינקו, מה-ג'ונג וכדומה. בתכנית Quickfire של Catalyst, הצוותים חייבים לסכן את האסימונים שלהם וכאשר הם מסיימים את האתגר בהצלחה הם מתוגמלים באסימונים נוספים אותם הם יכולים להשקיע, וכך הסיבוב ממשיך. התוצאה היא שהצוותים שקועים לחלוטין ומלאים מוטיבציה.

team building technology

אנדורפינים

בעיה ידועה עם תכניות גיבוש צוות שלא תוכננו היטב, היא שחוסר המעורבות של אחד ממשתתפי הצוות או אחד הצוותים יוצר משקיפים פסיביים. באמצעות משחוּק, עיצוב חכם ושימוש בטכנולוגיה, כל המשתתפים יכולים להיות מעורבים באופן פעיל והאנדורפינים מבטיחים שהמעורבות שלהם רק עולה לאורך כל המשחק. מחקרים מראים כי שחרור של אנדורפינים גם אומר שהמשתתפים משיגים מידע נוסף. זוהי תובנה מדעית יקרת ערך כאשר מעצבים משחק גיבוש המבוסס טכנולוגיה. בין אם מדובר במעורבות בכנס או תרגיל גיבוש צוות עם שאלות ואתגרים המבוססים סביב נושא הכנס או חזון החברה, המשחק יגרום לכך שהמשתתפים יוכלו לקלוט את המידע באופן אפקטיבי ולזכור אותו לאורך זמן.

go team destination

משוב ופוטנציאל שיפור

משחוּק הוא דרך מצוינת לצוותים לקבל משוב מתמיד, עדכני ואוטומטי. בעבר נאלצו הקבוצות לחכות עד סוף היום. בתכניות מבוססות טכנולוגיה של Catalyst, עדכונים, משוב וציונים הם בזמן אמת עם התקדמות המשתתפים. הם יכולים גם לקבל הודעות עידוד מבקר המשחק ומשתתפים אחרים באמצעות הודעות מובנות. יכולת זו לקבל משוב בכל עת בה בוחרים, מאפשרת לכל המשתתפים, לא רק אלה בראש הטבלה, לשפר את ביצועיהם. המחקר קובע כיצד הפוטנציאל לשיפור הוא היבט חשוב של הגשמה ורווחה. כשלוקחים זאת בחשבון, משחקים באמצעות טכנולוגיה צריכים להיות מתוכננים לאתגרים מכווננים למיומנות מסוימות מוגדרות. Catalyst מיישמת את התוצאות המדעיות האלה בתכניות המבוססות טכנולוגיה, זה מיושם בצורה הטובה ביותר ב- Go Engage- משחקים למטרת העלאת ההשראה בצוות, מעורבות בכנס וכדומה שבדרך כלל משחקים בהם כחלק מתהליך למידה. במקרים שבהם האתגרים אינם בשחור לבן והניקוד ניתן על ידי בקר המשחק ולא היישום עצמו, שימוש בסקלת ציונים שמעודדת את הצוותים להרגיש שהם משפרים את יכולתם וביצועיהם, הוכיחה כמעלה את המוטיבציה ואת תחושת ההגשמה העצמית.

היישום של מכניקת המשחק לגיבוש צוות הוכח להגברת המעורבות, המוטיבציה, הגשמה ולמידה בלתי נשכחת. הטכנולוגיה משחקת תפקיד חשוב בהמרת טכניקות המשחק בתכניות גיבוש צוות להשפעה גדולה.

Esther Daniel

מנהלת תחום אסטרטגית מעורבות שותפים ב- Catalyst Global

הבטחת יעילות ארגונית באמצעות אסטרטגיות למעורבות שותפים ברשת.

כל הכתבות

קריאה מומלצת