פיתוח צוותים וירטואליים יעילים

פורסם ב-7 ביולי 2019 על ידי Esther Daniel

אם אתם עובדים מרחוק כמוני, אתם מכירים את החופש שזה מביא. בין הסיבות לתחושת החופש אפשר להזכיר שאתם יכולים לחיות איפה שאתם רוצים ולקבוע את השעות שלכם. אני מכורה לספורט שאוהבת לטייל, אז עבודה מרחוק מתאימה לסגנון החיים שלי. עם זאת, היא מגיעה עם אתגרים משלה.

גלובליזציה מניעה את הצמיחה של העבודה מהבית. על פי מחקר של Strategy Analytics, "כוח העבודה הנייד העולמי צפוי לעלות מ-1.52 מיליארד ב-2017, והוא מהווה 39.3% מכוח העבודה העולמי ל-1.88 מיליארד ב-2023, המהווה 43.3% מכוח העבודה העולמי". לפי IWG, כבר 70 אחוזים של אנשי מקצוע עובדים מרחוק לפחות יום אחד בשבוע, ואילו 53 אחוזים עובדים מרחוק לפחות מחצית השבוע.

כל אותם מודלים של יעילות צוותים חלים על צוותים מרוחקים, אך במובנים מסוימים אף יותר, משום שהם כפופים לחוקי המרחק הנוקשים והאתגרים הגאוגרפיים, התרבותיים והלשוניים שהם מביאים. צוותים וירטואליים יעילים מונחים על ידי מנהיגים נבונים אשר מקימים בקבוצה תהליכים ברורים התומכים בדינמיקה צוותית חיובית.

ibuild

תרבות משותפת ושמירה על קשר

תרבות החברה החיובית היא חלק בלתי נפרד משיתוף העובדים בעבודה ושביעות רצונם. היא מגבירה את נאמנות העובדים וקשורה לשיעורי פריון גבוהים יותר. ההקשר המשותף מסייע לעודד אמון ותלות הדדית, מה שמוביל ליצירת תקשורת פתוחה, עבודת צוות ושיתוף פעולה, גורמים שהם חיוניים לצוותים יעילים עם עובדים מרוחקים.

ישנן דרכים שונות שבהן מנהיגים יכולים לטפח זהות קולקטיבית והבנה בצוותים וירטואליים. כדי ליצור תרבות של ביצועים, מטרה, עבודה משמעותית, התחילו לדון בתרבות הצוותית יחד. מציאת מה שחשוב ליחידים יעזור ליצור תרבות המתאימה לצוות.

בצוותים וירטואליים, המרחק החברתי גורם לחוסר זהות משותפת. תלונה נפוצה של עובדים מרוחקים היא שהם מגלים כי בניית האמון והקשר עם עמיתיהם מאתגרת. משמעות הדבר יכולה להיות שהפוליטיקה במקום העבודה שכיחה יותר, ומסובך יותר לפתור קונפליקטים.

למרות היותם מרוחקים, אחריות משותפת, קבלת החלטות קולקטיבית ועיסוק שוטף בשיחות יסייעו בפיתוח תלות הדדית קוגניטיבית. עידוד תרבות של שיתוף מידע ומשימות שיתופיות מסייע בפיתוח זיכרון טרנסאקטיבי.

the infinite loop

קביעת זמן לפגישה פנים אל פנים כדי להשתתף בפעילויות גיבוש צוות המתמקדות בהתנהגות צוותית ממוקדת, תיצור יתרונות בשמירה על הקשר ובפריון. במשחק המציאות הווירטואלית, The Infinite Loop, המשתתפים מתחלפים בתור, חבר צוות אחד בכל פעם, ולובשים משקפי מציאות מדומה ומתארים את העולם הווירטואלי, בעוד לחברי הצוות בעולם האמיתי יש את הפתרונות. לימוד איטרטיבי, בשילוב עם משוב מתמשך, הוא חידוש עבור עובדים מרוחקים והוא יכול לפתח במהירות שיתוף פעולה ומיומנויות תקשורת יעילה בצוותים מרוחקים.

תוכנית אחרת מסוגה, Integrity מציעה נושא בטוח, שבו ניתן לכוון התנהגות הולמת, לבחון את תרבות החברה, ליצור דיון פרו-אקטיבי ולהניע החלטות מושכלות.

עובדים בריאים הם מאושרים ופרודוקטיביים יותר. תלונה נפוצה של עובדים מרוחקים היא שהם עובדים יותר שעות, לא לוקחים הפסקה ויש להם הבחנה לא ברורה בין הבית לחיי העבודה. דונו בנושאים אלה כקבוצה ומצאו אסטרטגיות לעידוד הרגלים בריאים. שקלו להשקיע באפליקציית בריאות, כגון מדיטציית מיינדפולנס לצוות. Meditainment Online! - ניתן לעשות בכל מקום, בכל עת, והוא מקדם חשיבה חיובית, הרגלי שינה טובים ומקל על הלחץ באופן מוכח.

אסטרטגיות שמגבירות את תחושת ההשתייכות והשייכות לכלל יכולות להיות פשוטות כמו מנהגים חברתיים כגון חגיגות ימי הולדת. קשה יותר לביצוע כשעובדים מרחוק אבל לא בלתי אפשרי.

למטרה חברתית קולקטיבית יש השפעה חיובית על לכידות הצוות ויצירת זהות משותפת. ב- Catalyst אנו תורמים באופן קולקטיבי למטרות משמעותיות באמצעות ארגון הנתינה העולמי B1G1. זה מחזק את תרבות הנתינה המשותפת שלנו.

	escape the maze

תקשורת

עבור עובדים מרוחקים, רוב האינטראקציות מתבצעות בטלפון או באמצעות טכנולוגיה. היעדר שפת גוף ותגובה מיידית משאיר סוג זה של תקשורת פתוחה לפרשנות, דבר אשר גורם לבלבול וחרדה. יתר על כן, צוותים מרוחקים לעתים קרובות נפרשים על פני תרבויות שונות, וזה יוצר שיקולים לגבי הטון, סגנון הכתיבה ואפילו בחירת כלי התקשורת. הומור או הערה קלה יכולים להיראות מתאימים בתרבות אחת אבל גסי רוח באחרת.

יצירת הזדמנות ליחידים להביע את קולם כיצד הם מעדיפים לתקשר וכך לפתח הבנה של ההעדפות של אחרים יכולה לסייע באופן משמעותי בהקמת פרוטוקול תקשורת יעיל ובחירת כלי התקשורת הנכון. שיחות ועידה בווידאו במקום שיחות קוליות יכולות לסייע בהבאת שפת גוף לשיחה. נקיטת צעדים לפיתוח נורמות תקשורת משותפות יכולים להגביר את יכולות הצפייה מראש ואת הוודאות.

מחקרים רבים מראים, עם זאת, כי תקשורת פנים אל פנים היא הרבה יותר יעילה מאשר תקשורת דיגיטלית, לכן, כשזה אפשרי, יש ליצור הזדמנות לעובדים וירטואליים להתחבר באופן אישי, ולזה תהיה השפעה משמעותית ביותר על פיתוח מצב של שמירת הקשר.

היכרות פנים אל פנים למטרת השתתפות במשחקים עסקיים חווייתיים שמגבירים את המודעות וההערכה של ההבדלים בין הפרטים, כמו גם העוצמות שלהם, יכולה לשפר את הדינמיקה הצוותית בצוותים מרוחקים באופן אקספוננציאלי. פעילות גיבוש הצוות מבוססת טבלט, Escape the Maze, היא דרך מהנה ומרתקת להביא מודעות לנטילת אחריות ואחריות אישית במשימות קולקטיביות, כמו גם לשיפור הדינמיקה של הקבוצה ולפיתוח חוויה משותפת.

integrity

צוותים וירטואליים ימשיכו לגדול. צוותים מרוחקים יכולים לשגשג באמצעות טיפוח תרבות משותפת ופיתוח פרוטוקול שקוף של מעורבות. עם זאת, כדי להיות יעילים, הצוותים צריכים להפגש יחד באותו מיקום גיאוגרפי מעת לעת. שימוש באותם מפגשים פנים אל פנים במשחקים ממוקדי למידה חווייתיים, ופעילויות גיבוש צוות הממדלות התנהגויות צוותיות רצויות, מבטיחים שצוותים וירטואליים יכולים להיות גם צוותים אפקטיביים.

Esther Daniel

מנהלת תחום אסטרטגית מעורבות שותפים ב- Catalyst Global

הבטחת יעילות ארגונית באמצעות אסטרטגיות למעורבות שותפים ברשת.

כל הכתבות

קריאה מומלצת