playing games teaches team work

איך אפשר לשפר את עבודת הצוות כשמשחקים משחקים

פורסם ב-27 במאי 2019 על ידי Darius Lomsargis

חדשנות, יזמות, יצירתיות, שיתוף פעולה חוצה-תפקידים, מנהיגות מעשית וכל שאר המלים שכבר נמאס לנו מהן, כי ככה חברות מדהימות ו"מושלמות" לחלוטין עובדות - מתערבים שזה משהו שאתם עדיין חושבים שהוא לא לרמה שלכם.

אתם יכולים להאשים את המשאבים המוגבלים שיש לכם, את האנשים חסרי המוטיבציה והיכולת סביבכם, את המטרות הבלתי ניתנות להשגה או המתחרים שלא ניתן להביס. אבל סביר להניח, שאתם פשוט לא יודעים איך להשיג את זה, איך לשנות את הגישה, לא רק שלכם, אלא של כל הצוות. קל יותר להתלונן ולהישאר באזור הנוחות או לעבוד קשה מאוד, אבל גם לא בהכרח עם תוצאות נראות לעין. אלא אם כן... יש דרך קלה, נעימה ומבדרת לצאת מזה.

אנחנו נסדר את זה בשבילכם במהירות רק על ידי מענה על השאלה, מה יותר כיף מאשר לעבוד? לשחק משחקים, כמובן.

playing games teaches team work

ראיות מדעיות

המוח האנושי הוא כל כך מדהים, שהוא לא יכול להבדיל בין המציאות לבין דמיון. גם אם מצב מסוים הוא רק במוחו של האדם, המוח יגרום לגוף להגיב כאילו הוא קורה באמת.

דוגמה מהירה: זכרו את עצמכם בבית הספר, יושבים ליד השולחן שלכם ומקשיבים למורה למתמטיקה שמסבירה על משוואות. היא כותבת על הלוח עם חתיכת גיר, כשהיא מפספסת פתאום ושורטת את הלוח עם הציפורן שלה. נכון שמעתם עכשיו את הקול המרגיז הזה בראש? הרגשתם את הצמרמורת בעמוד השדרה שלכם?

הנוירונים במוח שלכם התעוררו מזיכרון אחד, תמונה מחשבתית מסוימת, והגוף שלכם יצר את החיבור. זה היה קל מאוד לרמות את המוח שלכם, נכון?

זו הסיבה שכשמשחקים משחקים יש לזה השפעה אדירה בהקשר של עסקים. משחקי סימולציה יכולים להיתפס כפעילות פשוטה ונשכחת, אם כי חשוב באילו משחקים משחקים ואיך. כשמשחקים נכון, המשחקים הם לא רק הפסקה קצרה מהעבודה האמיתית, אלא כלי ליצירת מציאות טובה יותר. מאחר שהתגליות שמתגלות והכישורים שנרכשים במהלך פגישת משחק "ישמרו" במוח שלכם לשימוש במצבים אחרים.

על אילו משחקים אנחנו מדברים?

ברור שלא על משחקי וידאו, שכן בד"כ משחקים בהם בנפרד. גם לא מונופול הפופולרי, כי הוא תחרותי ומבוסס פחד. ולא המשחקים, שמנצחים בהם עם מזל, למשל, על ידי קבלת הקלפים הגדולים יותר. אנחנו מדברים סוג של משחקים EnterTraining.

EnterTraining הוא מושג המשלב אימון ובידור (למקרה שמישהו זקוק להסבר). הוא מיישם את אותם העקרונות כמו בכל חברה: המשאבים משמשים להשגת מטרות מסוימות ולאחר מכן מוענקים כתגמול. המשאבים הם ידע ומיומנויות, המטרות הן אתגרים והתגמול הוא מוטיבציה.

ישנם סוגים שונים של אימון מבוסס משחקים, למשל משחקי לוח (כגון FreshBiz, Wind Winds), חוויות מוסיקליות (Orchestrate, Crescendo), סימולציות עסקיות אינטראקטיביות (The Infinite Loop, Peak Performance) ועוד. המשותף לכולם הוא שהם כוללים תקשורת חיה, משימות תחרותיות, שיתוף פעולה בין כל המשתתפים ושהם לא רק כיף אלא גם חוויית למידה.

ומה הכי חשוב: כולם מנצחים כאן. אפילו הקבוצה שמקבלת את המקום האחרון. כי מדליית הזהב היא לא המטרה כאן.

playing games teaches team work

היתרונות במשחק משחקים

זה נשמע אולי כמו הצהרה בומבסטית, במיוחד אם אתם עדיין קצת סקפטיים לגבי העניין הזה, אבל זה הוכח: כשמשחקים במשחקים כאלה עם הצוות שלכם יש לכך השפעה חיובית מתמשכת עבור החברה כולה, למרות שפגישה אחת לוקחת רק 2-3 שעות. אלה הם כמה מהיתרונות העיקריים של יישום רעיון ה- EnterTraining:

  1. Each gלכל משחק יש נושא ייחודי, אבל גם מטרה אחרת - בהתאם לצורכי החברה, ניתן לאמן במיומנויות מסוימות: חשיבה אסטרטגית, פתרון בעיות, שירות לקוחות, ניהול זמן, עבודה ברשת. ביסודו של דבר, הכל.
  2. זוהי חווית גיבוש צוות המאחדת את כל הקבוצה. היא מפרקת את מנטליות העבודה העצמית (דפוס חשיבה, כאשר מחלקות מסוימות בחברה לא משתפות מידע עם אחרים באותה חברה). סביבה שובבה ובלתי רשמית מסייעת לכולם להירגע ולתקשר בגלוי.
  3. האתגרים מורכבים ודורשים סט של מיומנויות שונות - זוהי דרך מושלמת לחשוף את היכולות הפרטיות של כולם ולברר כיצד לשלב אותן. זה גם עוזר להבין יותר טוב את סגנון העבודה של עצמך ושל האחרים.
  4. זה משפר את התקשורת, שכן היא אחד הגורמים העיקריים להצלחה צוותית.
  5. התגברות על אתגרים יחד משפרת את המעורבות של העובדים, מעוררת השראה ומניעה את הצוות להמשיך לעבוד לקראת מטרות משותפות.

יש עוד הרבה יתרונות של פעילויות למידה מבוססות משחק כאלה, אבל הכי חשוב - כל התובנות, שנרכשו במהלך המפגשים, הן פשוטו כמשמעו משנות חיים. או לפחות, משנות את הגישה שלכם לחיים.

אז, אם אתם עדיין מרגישים את המאבק של יצירת הרגלים חדשים והשגת מיומנויות חדשות, בנפרד או כקבוצה, זכרו כי ישנן דרכים לרמות המוח שלכם.

Darius Lomsargis

מייסד UPAS אירועים ו- Catalyst Baltic

מנחה תוכניות EnterTraining, מנטור, יזם, נציג של רשת גיבוש הצוות הבינלאומית של Catalyst Global במדינות הבלטיות, הבעלים של סוכנות ŪPAS אירועים.

כל הכתבות

קריאה מומלצת