שלומות (well being) לצוותים בריאים, מאושרים, הרמוניים ופרודוקטיביים

פורסם ב-3 ביוני 2019 על ידי Guy Baker

בריאות פיזית, נפשית, כלכלית, רוחנית ורגשית חשובה למעורבות, שימור וביצועי העובדים. הם יכולים גם להוביל ללכידות צוותית ופרודוקטיביות כוללת. מחקרים רבים מראים קשר ישיר בין שלומות העובדים לבין היעדרות מופחתת.

כיום, אסטרטגיות השלומות של חברות לא רק מתמקדות ב"בריאות ובטיחות" הן גם מקיפים תכניות המתייחסות לקישוריות חברתית ובריאות רגשית. כמו כן, מספר גדל והולך של עסקים המרחיבים את אסטרטגיות רווחתם של העובדים אפילו עוד יותר, לרמה שכוללות שעות עבודה גמישות, עבודה מהבית ואפילו תמיכה בטיפול בילדים.

שלומות במקום העבודה מתחילה על ידי פיתוח תרבות של בריאות עם תקשורת עקבית ותכופה אשר מחנכת את העובדים לאמון וכנות. המנהיגים חייבים להיות מחויבים למטרה ולהוות גורם המשמש מודל לחיקוי. הסביבה הפיזית ורשתות התמיכה החברתית מעוצבות לעודד רווחה. תכניות גיבוש צוות הן מרכיב מוכח של אסטרטגית רווחה ארגונית יעילה.

orchestrate

מוסיקה בשביל שלומות

עיסוק במוזיקה או הקשבה, למידה או משחק בה, בחברתם של אחרים מוביל לשלומות סובייקטיבית גבוהה יותר. למוסיקה תפקיד קריטי על איזון רגשי ופיתוח רגשות אחדות בקבוצה. ממריצים כמו פעילויות מוסיקליות קצרות, חדות וקצביות מביאים לשינוי מוחלט בקצב, מעודדים וממריצים.

בפעילויות מוסיקליות של גיבוש צוות המשתתפים מנגנים בכלי נגינה או שרים יחד. תכניות מוסיקליות נעות בין יצירות תזמורת, מוסיקת עולם, ועד Haka, beatbox ודאפט פאנק. הוכח שפעילות אלה משפרות את הגמישות המוחית והלמידה, וגם את מצב הרוח תוך כדי איחוד הקבוצה. עם קצת עזרה, טכניקות חכמות, ועל ידי שיתוף פעולה כקבוצה, ניתן לבצע מוסיקה ברמה שהיא הרבה מעבר לציפיות של כל המעורבים.

toy factory

נתינה בשביל שלומות

נתינה היא חזקה הן עבור האדם הנותן והן לאדם המקבל. זו אמירה נפוצה, אבל היא מגובה על ידי עובדה מדעית. כאשר אנו עוזרים לאחרים, המוח שלנו משחרר אוקסיטוצין, סרוטונין ודופמין. הורמונים מעלי מצב רוח אלה נוגדים את ההשפעה של הורמון הלחץ, קורטיזול, דבר המוביל להשפעה חיובית על בריאות הנפש והרווחה של האדם נותן. פעילויות גיבוש צוות משותפות עוצבו לפתח מיומנויות רכות המקדמות עזרה ועבודה עם אחרים, ולכן יש להן את היתרון הנוסף של שיפור מצב הרוח והפגת מתחים.

נתינה כקבוצה ולא כאדם, מובילה לתחושת האושר הגדולה ביותר. הקשר החברתי והניסיון המשותף והחוויה המשותפת מסייעים בהפיכת התנהגות נדיבה לרגשות חיוביים עבור הנותן. יתר על כן, מתן כקבוצה, עשוי לאפשר השפעה גדולה יותר מאשר לבד, ובתמורה לספק תחושה של הישג גדול יותר.

פעילויות גיבוש צוות CSR נועדו לא רק לפתח מיומנויות רכות חיוניות, אלא גם לתת סיבה ראויה. דוגמאות אפשריות כוללות בניית אופניים, יצירת צעצועים או גיוס כספים באמצעות השתתפות בפעילויות צוות מהנות ומרתקות. שילוב עובדים בבחירת ארגון צדקה מקומי או בחירת גורם ראוי באמצעות ארגון נתינה כמו B1G1 מעודד מחויבות לפרויקט וגם לפעילות. אנשים רבים שהשתתפו בתכניות כאלה ממשיכים להצטרף למעגלי נתינה או מפתחים הרגלי נתינה, דבר המוביל בטווח הארוך ליתרונות שלומות חיוביים.


giving for wellbeing

קשיבות (מיינדפולנס) לרווחתה

קשיבות היא מצב נפשי המושג על ידי מיקוד המודעות ברגע הנוכחי, תוך הכרה וקבלה רגועה של הרגשות, המחשבות, ותחושות הגוף. קשיבות מוכחת כעוזרת להקל על הלחץ, בהורדת לחץ הדם, הפחתת כאב כרוני ושיפור השינה. אנשים שמתרגלים מדיטציית קשיבות דרך קבע מדווחים שהם מרגישים רגועים יותר, פחות לחוצים ומסוגלים להתמודד טוב יותר עם מצבים מאתגרים.

רוב האנשים מתקשים להישאר ממוקדים מבלי להיות מוסחים. ניתן לחזק את המוח, בדיוק כמו את הגוף, ולאמן לטווח תשומת לב טובה יותר באמצעות תרגילים מנטליים רגילים. תרגול קבוע של מדיטציה הוכח כמעבה את ההיפוקמפוס באזור של המוח האחראי על הזיכרון והלמידה. מדיטציה משפרת גם תשומת לב וריכוז, מה שמוביל לבטחון לקבל על עצמך משימות מאתגרות יותר ולהשגת מטרות, ובהמשך להערכה עצמית גבוהה יותר.

פעילויות מדיטציית קשיבות מודרכת כהפסקה בכנס או סדנה מרגיעות וממקדות מחדש את המוח ומגבירות את הריכוז ואת תוצאות הלמידה. הפיכת יישום מדיטציה קשיבות לזמין לעובדים ומתן האפשרות להשתמש בו בחופשיות יכול לעודד תרגול דרך קבע ואת היתרונות הנלווים לו.

meditainment

אם המחקר נכון, עסקים שמתמקדים בשלומות של עובדיהם, מפתחים תרבות של שלומות במקום העבודה ומיישמים אסטרטגיות זריזות שהעובדים מציינים כמועילות, יקצרו את הפירות של צוותים בריאים, שמחים, הרמוניים ופרודוקטיביים יותר.


Guy Baker

מייסד מנהל Catalyst Global

גיא חזה את היצירה והפיתוח של מושגי גיבוש צוות ואז התגייס כדי לשכנע את העולם ביתרונות שלהם.

כל הכתבות

קריאה מומלצת