team building in russia

גיבוש צוות ברוסיה

פורסם בתאריך 7 בינו׳ 2019 על-ידי Maria Varlamova

בראיון שנערך לאחרונה עם פרסום בולט בנושא MICE ברוסיה, מריה ורלמובה דנה בנושא ניהול משאבי אנוש, ניהול אירועים ושינויים בעמדות לגבי גיבוש צוות ברוסיה. להלן תמליל של אותו ראיון מלא תובנות.

הנקודות המרכזיות של שינוי גיבוש צוות ברוסיה היו כאשר Catalyst Global, חברת גיבוש הצוות הגדולה בעולם, הוקמה על-ידי נציג מורשה כאן, "אמרה מריה ורלמובה. "לפני שנתיים, מאז שהוקמה Catalyst רוסיה, זווית הראיה בפועל לגבי מהו גיבוש צוות אפקטיבי, למעשה השתנה באופן משמעותי."

מה היה התהליך העיקרי שעברתם לפני פתיחת Catalyst רוסיה?

"כדי להצטרף לרשת, העסק שלנו הוערך במספר קריטריונים כולל נתח שוק, שביעות רצון הלקוחות, אחוז הזמנות חוזרות, וכו' הסיבה לכך היא ש- Catalyst היא רשת גלובלית עם סטנדרטים גבוהים. יש כל כך הרבה חברות גיבוש צוות שהן לכאורה "זולות" אבל לא מספקות ערך תמורת הכסף. Catalyst מעבירים תהליך של אישור חברות ברשת שלהם כדי שהן יעמדו בסטנדרטים שלהם.

השנה, Catalyst Global יציינו את יום השנה ה-30 שלהם. הרשת הגלובלית של Catalyst מורכבת כעת מ-45 חברות גיבוש צוות הממוקמות ברחבי העולם, וכולן משתפות את אותה המטרה המרכזית - להיות הכי טוב בארצם. המוטו והסיסמה של הרשת הגלובלית של Catalyst הם, מצוינות בגיבוש צוות. חברות ברשת מספקות שירותי גיבוש צוות איכותיים, במחירים סבירים אך יותר חשוב, הם עומדים בסטנדרטים הגבוהים של מוצרים ושירותים של הרשת. אנחנו כל כך מרוצים שה- KPI שלנו הם ברמה מקובלת על רשת Catalyst.

מהם ההבדלים העיקריים בין התכניות שלכם?

העיקרון העיקרי של גיבוש צוות של Catalyst הוא גיבוש צוות יעיל ומבוסס תוצאות. באמצעות הקשר שלנו עם רשת Catalyst Global , יש לנו מומחיות ייחודית המאפשרת לנו להשתמש במוצרים חדשניים וייחודיים במדינה שלנו.

לדוגמה, המשתתפים יכולים למצוא את עצמם מציירים בצוות על בד ציור או בונים מכונית מרוץ מקרטון ומתחרים בצוותים זה נגד זה, או לומדים לנגן כמו תזמורת בתוך פחות משעתיים. הם מוצאים את עצמם עושים משהו חדש, מרענן ויצירתי מחוץ לנורמה של חיי היומיום שלהם; לעתים קרובות משתפים פעולה בצוות של אנשים שהם מעולם לא עבדו איתם בעבר. בנוסף, התוצאה המוחשית של תהליך גיבוש הצוות הזה - זה תמוה הגדולה Big Picture מעוצבת באופן ייחודי או מכונית מרוץ F1 שניתן להשאיר במשרד כתזכורת לצוות על הלמידה זמן רב לאחר סיום האירוע.

בנוסף, ישנם הבדלים מהותיים במה שאנו מספקים. חברות רבות העתיקו את ה- IP של מוצרי Catalyst. ובכן הם ניסו, אבל ברוב המקרים, הם חסרים את הפרטים הקטנים שהופכים את התכנית למעולה ומספקים תוצאות מצוינות.

האם ניתן להשיג מטרות מסוימות יותר ממה שנקרא "גיבוש צוות"?

כל אחת מ-170 תכניות גיבוש הצוות של Catalyst תוכננה עם מיומנויות מנהיגות אפקטיבית, תקשורת יעילה, עבודת צוות, הגדלת המודעות למותג, מודעות או למידה עסקית מעמיקה במשחק עסקים אינטראקטיבי. ומעבר לכך, אחד השירותים העיקריים שלנו הוא התאמת התכניות לצרכי הלקוח. בפרט, בין המוצרים שלנו יש כאלה המוכוונים לפיתוח מיומנויות מנהיגות, עבודת צוות, הגדלת המכירות, והגדלת המודעות למותג בקרב הצוות. פיתוח המודעות למותג גם היא רלבנטית כאשר החברה משיקה מוצר חדש לשוק. אנחנו נותנים לעסקים את ההזדמנות לבנות את הצוותים שלהם בצורה מסוימת המתאימה לצורך מזוהה.

team building in russia

מיהן התכניות שתוכננו ופותחו?

המוצרים מתוכננים ומפותחים על ידי Catalyst Global והתאמנו 32 מתוך 174 מוצרים שלהם במיוחד שיתאימו לניואנסים התרבותיים של רוסיה. ל-Catalyst Global יש משרדים ראשיים באנגליה, אוסטרליה, אינדונזיה וניו זילנד בהם יצירת המוצר הראשונית מתבצעת באמצעות תהליך נרחב של מחקר ופיתוח. התהליך מתחיל בהקשבה לפידבק מ-45 חברות גיבוש צוות ברשת Catalyst כדי לקבל הבנה של איפה נמצאים צרכי הצרכנים. לאחר הפיתוח הראשוני, מוצרי ביתא נבחנים ונבדקים על ידי הרשת.

רוב המוצרים שאנחנו מציגים ברוסיה נבדקו ושונו במהלך 15 השנים האחרונות באופן מורכב כתי לפתח את מה שאנו משתמשים בו היום. הלמידה שלנו מגיעה ממדריכי מוצרים נרחבים המסופקים במסגרת הסכם הרישיון שלנו. זה מגדיר לנו פרטים מדויקים כגון איך לסדר את החדר, הכנה, אימון צוות האירוע, תוכן מוצע עבור המציג ועוד הרבה יותר. אחרי הכל, 90% מההצלחה בגיבוש צוות תלוי בהכנות זהירות. מדריכים מפורטים אלה, פגישות הדרכה ותמיכה של Catalyst Global 24 שעות ביממה מאפשר לחברים ברשת לוודא שהתכניות מועברות בסטנדרטים הגבוהים ביותר של Catalyst, ומקיימים את המוטו של מצוינות בגיבוש צוות.

האם זה אפשרי להרכיב תכנית גיבוש צוות יעילה תוך רק שבוע?

ובכן, זה לא אידיאלי אבל בהחלט אנחנו יכולים. בזמן של אנחנו יכולים להבין את מטרות הלקוחות והיעדים שלהם, לבחור את המוצר הנכון לפתרון ולאחר מכן לעשות לו התאמה מיוחדת ללקוח. יש לנו בסיס נהדר לבנות עליו – כולל צוות מאומן וקבלני ביצוע וכל האביזרים הדרושים. למען האמת אם היינו מפתחים תכנית אחת מאפס בלי עבודת השטח הבסיסית, זה היה, אם לנקוט בלשון המעטה, בינוני. למרבה הצער, יש כמה חברות גיבוש צוות ומתכנני אירועים שמנסים לנסות את זה.

team building in russia

האם אתם לוקחים בחשבון את הצרכים הייחודיים של הלקוח בהתאמת התכניות?

האריזה שלנו כוללת שינויים בעיצוב בהתאם לדרישות הלקוח. שינויים אלה כוללים דברים כגון צבעי החברה, הלוגו, אלמנטים בחידוני הידע על המותג ועוד דברים דומים. כמובן, זה הרבה מעבר לזה עד לתמונה גדולה יותר – אלמנטים שיגרמו לתכנית להתאים באופן מושלם לנושא החברה, לאסטרטגיית משאבי אנוש הכוללת והיעדים הספציפיים בנקודת הזמן.

בתכנית מותאמת היטב, המשתתפים צריכים לתפוס באופן אינטואיטיבי את הלמידה הבסיסית. למידה זו ניתנת גם להיות מודגשת ומקיפה יותר עם דיון הסקת מסקנות בסוף האירוע.

מה הם העקרונות העיקריים שלכם בעבודה עם סוכנויות אירועים?

כ-70% מלקוחותינו הם חברות MICE. המטרה שלנו היא להיות הקבלן המושלם. עם רקע של עבודה בסוכנות אירועים, זה משהו שאני לעתים קרובות חלמתי עליו ויש לי הבנה ברורה שלו, הקבלן המושלם.

עם יסודות מרכזיים כגון להיות עם מענה למגוון של אפשרויות שניתנות להתאמה (רצוי בחינם) והיכולת לתקשר בבירור את קווי המתאר של התכנית, אנו מציעים פתרון גיבוש צוות Turn-Key עבור סוכנויות אירועים.

בדרך כלל אנחנו לא מתערבים בפרטים שבאחריות הסוכנות. כמובן, בנסיבות בלתי צפויות, במקרה של בקשה אנחנו תמיד נכנסים ומסייעים בכל רמה שבה אנחנו יכולים. מיומנויות התקשורת הגבוהות שלנו מאפשרות לנו לתקשר כנדרש עם לקוח הקצה, כך שכמעט שאין או אין בכלל הבדל ביננו, כספק גיבוש הצוות לבין הסוכנות שאנו שוכרים כקבלן. סוכנויות מעידות על כך שלעולם לא התביישו בכך שאנו מייצגים אותם.

מה חשוב לכם בבחירת הצוות?

בתעשייה שלנו זה באמת תשוקה ומקצועיות. כן, אחריות, ידידותיות ותשוקה למה שאנחנו עושים. אנחנו כמו משפחה. אם יש עבודה דחופה, אנחנו לא עוזבים את המשרד. גם בסופי שבוע אנחנו שם כדי לענות על בקשות הלקוח ולתת עצות. אנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים וכוח אדם חדש צריך להתאים לאתוס הזה.

team building in russia

איך אתם מצליחים לקיים מחירים מתאימים בלי לאבד איכות?

כן, למרות שאנחנו יכולים להציע מוצרים מקוריים שנוסו ונבדקו, אנחנו יכולים להציע מחירים סבירים. הסיבה לכך היא שאנחנו לא מבזבזים זמן על פיתוח של מוצרים, רק על ההתאמה שלהם.

ויותר חשוב, המטרה שלנו היא לפתח לקוחות חוזרים ומודל המחירים שלנו משקף זאת. אנחנו רוצים לעבוד עם חברות לאורך זמן כדי לראות שינוי באמצעות מה שאנחנו עושים. אנחנו לא מכוונים למקסם את רווח הדולרים מלקוח באירוע אחד ולעולם לא לראות אותו שוב. אנחנו יודעים שאם אנחנו נותנים את השירות הטוב ביותר ואת הערך הטוב ביותר עבור הכסף, הלקוחות שלנו ימשיכו להשתמש בשירותים שלנו, ומעבר לכך, הם ידברו על החוויה שלהם. זה לא יסולא בפז. אחוז הלקוחות החוזרים שלנו הוא מעל 70%. במונחים של חברות MICE וסוכנויות אירועים - אפילו יותר. זהו נתון גבוה מאוד בהתחשב בכך שבשוק הרוסי הממוצע הוא רק 30%.

אילו פתרונות אתם מציעים לחברות MICE?

אנחנו קבלן גיבוש הצוות האידיאלי שלהן. אנחנו יכולים לבצע פעילויות עבורם באנגלית ללא שינוי בערך. מאחר שבמשרד הראשי בלונדון, יש לנו חומרים והדפסות באנגלית. אנחנו עובדים בכל רחבי רוסיה. במהלך השנה האחרונה נסענו, ליותר מ-20 ערים. מחוץ למרכזים הגדולים, זה די קשה למצוא קבלנים עם טכנולוגיה ומומחיות בתחום גיבוש צוות. אנחנו מספקים מענה לצורך זה.

Catalyst רוסיה - חלק מחברה בינלאומית חזקה, אשר המותג שלה הוא ערובה לאיכות. וזה נותן לנו הרבה יתרונות. כאשר לקוחות זרים מעוניינים בגיבוש צוות ברוסיה, העובדה שגיבוש הצוות יהיה תכנית רשמית ברישיון של Catalyst, שמועברת על ידי שותף מורשה של Catalyst, תורמת לעתים קרובות להזמנה אצלנו.

Catalyst רוסיה - הזרז לשינוי בארגון שלכם!

Maria Varlamova

מנכ"ל - Fabrika Sobitiy, Event Factory

מריה ורלמובה היא המייסדת של Event Factory, בוגרת הפקות תאטרון שעבדה עבור הפסטיבלים הגדולים והיוקרתיים ביותר ברוסיה.

כל הכתבות

קריאה מומלצת