odt team building games catalyst israel

משחקי גיבוש

פורסם ב-1 ביולי 2019 על ידי עמרי אביגדור

רוצה להשקיע בעובדים? משחקי גיבוש הן דרך אידאלית לפנק אותם ולייעל את יכולותיהם במקביל

ניתן לומר שהטבות לעובדים מעולם לא מילאו תפקיד משמעותי יותר במקום העבודה, מה שמתבטא במאמצי המעסיקים לגייס עובדים בעזרת מגוון פיתויים והצעות שיציגו את מקום העבודה כמקום אטרקטיבי לעבוד בו. ובעוד פעולות שונות נעשות במטרה לשמר ולגבש עובדים, הן עולות למעסיק הרבה מאוד כסף, והחיפוש אחר אלטרנטיבות משתלמות ואפקטיביות בו זמנית מפעיל לחץ על מנהלי משאבי האנוש, שפונים פעמים רבות להפקת ימי כיף לעובדים, שכוללים משחקי גיבוש , וכך תופסים 2 ציפורים במכה אחת- גם הנאה ופינוק לעובד, שמרגיש שמשקיעים בו ונהנה מזה, וגם פיתוח מיומנויות להתייעלותו במקום העבודה.

כמה משאבים משקיע המעסיק בעובדי החברה?

נכון לשנת 2018, נמצא ש- 72% מהמעסיקים מגדילים את ההטבות לטובת שימור עובדים, ואילו 58% לטובת גיוס עובדים חדשים. עוד נמצא, ש- 80% מהעובדים יבחרו להישאר במקום העבודה הנוכחי אם יגדילו את סל ההטבות שלהם, גם אם יקבלו הצעת שכר טובה יותר ממעסיק אחר.

ממחקרים שנעשו נמצאו נתונים מעניינים נוספים:

- 67% ממנהיגי ה- X אמרו כי הם מעוניינים באימון חיצוני נוסף

- 40% מהעובדים מאמינים שהמנהל שלהם עוזר להם לפתח את המיומנויות הדרושות להם כדי לבצע את עבודתם

- עובדים ציינו, שאחת הדאגות העיקריות שלהם בעת חיפוש עבודה, הוא מספר ההטבות שהחברה תציע להם.

- יותר מ -60% מהעובדים ייקחו עבודה עם שכר נמוך יותר עבור הטבות טובות יותר

- האווירה במקום העבודה ממוקמת במקום הרביעי מבין הסיבות המובילות עובדים לעזיבת החברה

כל היתרונות שאפשר לקבל מיום גיבוש לעובדים

יום גיבוש לעובדים נותן מעטפת של יתרונות הן למעסיק והן לצוות העובדים, והוא מתאים לכל סוג של עסק, קטן או גדול, חברה או ארגון מכל תחום בפילות במשק. היציאה משגרת העבודה במשרדי החברה, בילוי באווירה קלילה ומהנה וניקוי הראש מטרדות היומיום ומהעומס במקום העבודה מעניקים לעובדים הזדמנות להתנקות ולהתחדש, לבלות יחד ולשפר את מערכות היחסים עם הקולגות וצוות העובדים.

ימי גיבוש יעילים ליצירת אינטימיות בין העובדים, שאינה מתאפשרת בדרך כלל במקום העבודה. כתוצאה מכך תיגדל יכולתם להכיל זה את זה במקום העבודה, לשפר את הדינמיקה הבינאישית והקבוצתית, לקבל החלטות משותפות לטובת הארגון ולייצר תפוקה גבוהה יותר.

פרט לאינטימיות בין העובדים, יום גיבוש נמצא כמשפר גם את האינטימיות שבין העובד למעסיק, שכן שני הצדדים רואים זה את זה מחוץ למקום העבודה במסיכה טבעית יותר, משוחררת יותר ונטולת מחסומים. כתוצאה מכך גדלה תחושת הקירבה ויחד איתה גדל האמון שבין שני הצדדים, והאווירה במקום העבודה משתפרת בהתאם.

הדובדבן שבקצפת- עובד שמשקיעים בו מוקיר תודה. יום גיבוש לעובדים מתפרש כהערכה מקרב המעסיק עבור העבודה שתורמים העובדים למקום העבודה, וכתוצאה מכך הם שמחים יותר להגיע מידי יום ותפוקתם משתפרת.

odt team building games catalyst israel

לנצל את יום החופש להכשרה ושיפור מיומנויות מקצועיות בעזרת משחקי גיבוש של Challenge

יום גיבוש יכול לכלול מגוון פעילויות מהנות ואטרקטיביות לעובדים, וזו הזדמנות נהדרת שכדאי לנצל גם על מנת להעניק לעובד הכשרה נוספת לטובת שיפור המיומנויות המקצועיות שלו בעזרת משחקי גיבוש.

פעילות odt נועדה לפתח מגוון מיומנויות בקרב צוותים, מנהלים ועובדים שונים, לחזק יכולות ואפילו לשמש ככלי אבחון לטובת גיוס או קידום עובדים ובחינת הדינמיקות הקיימות בקבוצה. כשהפעילות נעשית במסגרת יום גיבוש באווירה משוחררת, היא מוציאה מהמשתתפים את המיטב וחושפת חלקי אישיות, שלפעמים לא מוצאים מקום במסגרת העבודה, מה שהופך אותה להשקעה משתלמת לטווח הרחוק.

לבחור את הפעילות בהתאם למיומנויות שתרצו לפתח

בחירת משחקי הגיבוש נקבעת בהתאם למטרה שאותה רוצים להשיג. ניתן לבחור בין מגוון פעילויות יצירה, משחקים תחרותיים, משחקי אסטרטגיה וחשיבה, משחקים שמשלבים תרומה לקהילה או אדרנלין גבוה ועוד. לכל משחק מטרות משלו, אך כולם מסבים הנאה רבה מאוד לכל המשתתפים. הנה חלק ממטרות העל שתוכלו להשיג מפעילויות odt:

- שיפור יכולות התקשורת הבינאישית והתקשורת במסגרת הקבוצה

- עמידה בזמנים

- בנייה ויישום של תכנית אסטרטגי

- שיקוף תהליכים אישיים של המשתתפים

- העצמה אישית וקבוצתית של צוות העובדים

- שיפור יכולות עבודת הצוות

- בניית תוכניות עבודה

- שיתופי מידע

- חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה

- גיבוש קבוצתי

- חיזוק הקשר בין העובדים לערכי הליבה של העסק

- חיזוק הקשר בין העובדים למותג

- התפתחות אישית וחברתית

- שיפור מערכות היחסים והגדלת האמון בין המשתתפים

- פיתוח מיומנויות יוזמה ומנהיגות

- חיזוק הקשר בין העובדים לטבע

-שבירת קרח (בדרך כלל מתאים לצוותים חדשים, שאינם מכירים עדיין אלו את אלו)

odt team building games catalyst israel

פעילויות נוספות לגיבוש עובדים במסגרת יום כיף

- טיול בטבע- החיבור בין האדם לטבע מעניק שלוות נפש ורוגע, וכשהמשתתפים שוכחים מטרדות היום יום ומתחברים לאויר הצונן ולאדמה הטיול הופך לרגוע, מעניין ושליו במיוחד. יש משהו קסום בטבע שפותח את ליבם של האנשים, ויותר מזה, משחרר את המחשבה ונותן דרור למקומות מודחקים, שאינם באים לידי ביטוי במסגרת חיי היום יום. ניתן לשלב בטיול הפסקת קפה בפינג'אן לוהט, שתעלה ברבים מהמשתתפים זכרונות וסיפורים, דרכם ייחשפו זה לזה וילמדו יותר על האדם שעומד מאחורי התפקיד הרשמי במסגרת מקום העבודה. כמובן שהטיול אינו חייב להיות רק דרך הרגליים, וניתן לשלב רכיבת אופניים, נסיעה בריינג'ר, סאגווי, שיט קייאקים ועוד.

- הפלגה- תחימת המפגש ביאכטה מפנקת ויציאה אל לב הים היא אפשרות נהדרת לגבש את צוות העובדים ולהעניק להם חווייה יוצאת דופן, שלא בטוח שהיתה מזדמנת להם אחרת. האויר הפתוח, הים הגדול והשמש הנעימה יחד עם מוזיקה טובה, משקאות צוננים ופינוקי פירות יעניקו לכולם זמן איכות משותף וניקוי ראש מכל טרדות היום יום.

- הופעה- מופע מוזיקלי, מופע סטנד אפ ואפילו מופע של אומן חושים הוא הפוגה נהדרת לצוות העובדים, במסגרתה גם ייהנו ויצחקו, גם יצברו חוויות משעשעות וגם יחזרו עם משהו נפלא לשוחח עליו מחר במשרד.

- ארוחה במסעדה- להתחיל את היום בפינוק קל ולסיים אותו בארוחה מזינה וטובה, כשכולם סביב השולחן חולקים את חוויות היום שהיה, זה ללא ספק אחד הדברים המהנים ביותר לצפייה בתום יום גיבוש של העובדים. כשכולם שברו את הקרח, התגבשו ואפילו התעייפו, פשוט לאכול יחד ולשוחח בנעימים.

חשוב לציין, שאף על פי שנהוג לשלב משחקי גיבוש odt במסגרת פעילות לעובדים או למנהיגים, הפעילויות מתאימות ומותאמות לכל קבוצה, שמעוניינת להשיג את אחת המטרות שצוינו לעיל. בין אם זו כתה של תלמידים, נבחרת ספורט שמתאמנת יחד, חברים שמעוניינים בפעילות משותפת שתוסיף אתגר ועניין ואפילו תחרות משפחות. לכל קבוצה בעלת מכנה משותף ואינטרס משותף יש מקום בפעילות מסוג זה, שיוצקות תוכן איכותי לתוך פעילות חווייתית.

בחברת challenge מתמחים קרוב ל- 2 עשורים בהפעלת קבוצות ויצירת פעילויות גיבוש. נשמח לעזור לכם בבחירת הפעילות שהכי מתאימה לצרכים שלכם, כדי שכולם יפיקו את המיטב הן עבור העסק שלכם והן עבור העובדים שלכם.

עמרי אביגדור

מפיק תוכן Challenge Group – Catalyst Israel

כמפיק תכנים ופעילויות בחברה, אני מתמודד לא מעט עם המשתתפים בשטח, חשוב לי מאוד להכיר את האנשים, להרגיש שהם מתחברים לפעילות ושהם ייקחו חלק בכל שלב.

כל הכתבות

קריאה מומלצת