b1g1 study tour

B1G1 Study Tour 2017 in Cambodia

פורסם בתאריך 19 בינו׳ 2017

הבוקר ביקרנו את קרן Trailblazer. כאן אנו לומדים על היצור וההפצה של מסנני מים חוליים. מסנני המים והמשאבות שלהם מדהימים. הכפריים רוכשים את המסננים. המדע הפשוט מאחורי המסננים הוא פנטסטי. לא היה לי מושג שחול וחצץ יכולים לשמש לייצור מים נקיים. לכפריים קל להבין ולתקן את המשאבות במידת הצורך. ללא טכנולוגיה מטורפת החסמים לבעלות ולתחזוקה נשמרים נמוכים.

האם ידעתם שבכל פעם שמישהו משתתף בפעילות של צוות Catalyst Global בכל מקום בעולם עבור כל משתתף אנו נותנים לפרויקט B1G1? נכון לעכשיו, דרך יוזמה זו נתנו 368,507 השפעות לפרויקטים ברחבי העולם! בנוסף, ב-12 בדצמבר השנה 42 שותפי רשת Catalyst Globalב-50 מדינות השתתפו בחיפוש אחר האוצר Go Team הראשון בעולם בו ההכנסות הולכות להשפעות על פרויקטי B1G1. מ- 15 - 20 ינואר 2017, ג'ואנה הול מ- Team Up Events בניו זילנד מייצגת את הרשת הגלובלית של Catalyst בביקור במספר פרויקטים בקמבודיה שאנחנו נותנים להם כחלק מסיור לימודי של B1G1.

Sunday 15 January 2017

שלום לכולם! כאן ג'ו מהשותפים של Catalyst Global ניו זילנד, Team Up Events! אז היום, למרות שנאבקתי בג'ט לג קל, לא רציתי לפספס את זה. למרות החום נדבקתי בשיגעון הקארי, עשיתי הכרות עם הנסיעה העירונית ב-"טוק טוק" ועשיתי כיף בהתמקחות עם המקומיים. אני נדהמת ממלונות הפאר שיושבים להם בתוך הלכלוך שברחובות, מהחיות המשוטטות ומהקבצנים. הניגוד מפתיע. ככל הנראה התרנגול שאני שומעת קורא כל היום הוא אחד מרבים שנשמרים מאחורי המלון, ומגודל כדי להשתתף בספורט הפופולרי המקומי של קרבות תרנגולים. נדהמתי למצוא שני תנינים סיאמיים בבריכת המלון שקרפיון קוי ענק התגרה בהם.

הערב השתתפתי בארוחת ערב של קבלת הפנים. זה היה באמת מדהים! היו שם כל כך הרבה אנשים, כולם עם סיפורים מדהימים. אני מצפה ליצור קשרים עם אנשים.
לאחר יום מלהיב אך מתיש של תגלית מאירת עיניים, אני זוחלת לתוך הרגשה במיטה חסרת מילים לבטא את ההבנה שלי, כמה גדול הטיול הזה יהיה בשבילי ופשוט מרגישה אסירת תודה להיות חלק ממנו, ולייצג את כל חברי רשת גיבוש הצוות של Catalyst Global.
אני קצת עצבנית לגבי ההתחלה מחר, אבל כל כך נרגשת. נשתתף מחר בפרויקט B1G1 – לזרוח חופשי – על-ידי אספקת אופניים ... כדאי לי לישון קצת. לילה טוב!

יום שני, 16 לינואר 2017

שחרור הפוטנציאל האנושי בעזרת אופניים

היום, קבוצת הסיור הלימודי של B1G1 ביקרה את This Life Cambodia, אחד משותפי המטרה הראויים של B1G1 שעובדים בשיתוף פעולה הדוק עם קהילות כדי לשנות נושאים שונים, עובדים כדי ליצור עתיד בהיר יותר עבור כולם לטווח ארוך. הציגו להם את התכניות השונות שבהן הם פועלים, שאחת מהן נקראת 'מדוושים אל מחוץ לעוני'. ועוד יותר טוב, ג'ו ושאר קבוצת המחקר מסרו 20+ אופניים לאחת הקהילות היום! קראו מהחשבון של ג'ו!

התעוררתי לקול הצרצרים ויצאתי לבקר בשלושה מקדשים, טה פרוהם, פנום בקנג ובאיון. האהוב עלי הוא טה פרוהם. בניתו של טה פרוהם החלה בשנת 1186 לספירה. הוא סינרגיה ייחודית של אמנות מעשה ידי אדם וסביבתו הטבעית שהיא הג'ונגל. שווה ביקור!

b1g1 study tour cambodia

אחרי ארוחת הצהריים רכבנו על אופניים בשבילים הכפריים. זה היה גולת הכותרת האמיתית בשבילי. במקום להידחס באוטובוס מקרטע בדרכים עם חבורה של אנשים אחרים, הרגשתי מחוברת לסביבה. הבתים, המשפחות, בעלי החיים המתנהלים בחיי היומיום שלהם, איזה ניגוד לחיים שלי! לאחר מכן, היה כיף כשהאדרנלין עלה בהתחרות על מקום על הכביש עם כל דבר,
החל מטוסטוסים וכלה במשאיות מסיביות. מלהיב!


די מהר הגענו לבית הספר המקומי בו מורים, הורים, וילדים התקבצו לחזות במסירת האופניים לכ-50 ילדים משולהבים. לאחר השתתפות ב- Go Give ובאינספור תכניות גיבוש צוות של Global Catalyst בניו זילנד שהשפיעו על הפרויקט הזה - זה היה מדהים להיות עדים לכך אישית.

בזמן הפגישה בין מנהל בית הספר והועדה המייעצת (שנראית המקביל של ועד הורים מרכזי עם זקני הכפר שנזרקו פנימה) חמקתי החוצה כדי לראות את אימוני הכדורגל של הילדים. כשישבתי לבדי, די מהר ילדה קטנה ניגשה באומץ עם חיוך קורן וקראה "היי, מה שמך!" ישבנו ושוחחנו על האחים שלה, כמו גם, סיפרנו על הצבעים, מאכלים ובעלי החיים האהובים עלינו. חילופי דברים מהנים אלה, שהיו גם כנראה החלטה מכוונת שלה לתרגל באנגלית, ציינה עבורי את האופי הפתוח והידידותי של האנשים שפגשתי במסעי עד כה.

בשעות אחר הצהריים ביקרנו במשרדי "This Life Cambodia", הארגון האחראי על פרויקט האופניים. למדנו עוד על הפרויקטים האחרים שלהם, המחקר שלהם וגישתם לסיוע בפיתוח הקהילה. המשימה שלהם היא לתמוך בקהילות, משפחות וארגונים מקומיים במקום לטפל בסימפטום של בעיה.
בערב התכבדנו בארוחת ערב ב- Marum, מסעדה מקומית המנוהלת על ידי מורים ותלמידים שהתאמנו בכישורי אירוח באמצעות פרויקט נתמך וראוי אחר של B1G1. הבטן שלי תעודד אותי לתת למען מטרה ראויה זו - האוכל היה כל כך טעים!
בדרך למיטה עם לב מלא ובטן מלאה! מלאת ציפייה מהחוויות שמחר יביא כשנצא לטיול לקרקס!

יום שלישי, 17 ינואר 2017

היום הקבוצה ביקרה 3 ארגונים: Trailblazer, כדי ללמוד על כוח הייצור וההפצה של מסנני מים חוליים וחקלאות פטריות. Sala Bai, תכנית הכשרת אירוח איכותית ו- Phare, בית הספר לאמנויות הבמה. הנה החשבון של ג'ו ...

b1g1 study tour cambodia
הבוקר ביקרנו את קרן Trailblazer. כאן אנו לומדים על היצור וההפצה של מסנני מים חוליים. מסנני המים והמשאבות שלהם מדהימים. הכפריים רוכשים את המסננים. המדע הפשוט מאחורי המסננים הוא פנטסטי. לא היה לי מושג שחול וחצץ יכולים לשמש לייצור מים נקיים. לכפריים קל להבין ולתקן את המשאבות במידת הצורך. ללא טכנולוגיה מטורפת החסמים לבעלות ולתחזוקה נשמרים נמוכים.

גם צפינו בגני בדיקות הזרעים שלהם, בהם הם בוחנים איך ירקות יקרים מגיבים לסביבה במטרה לבחירת היבול שיהפוך למקור הכנסה לחקלאים.
בית-הספר להכשרת האירוח, Sala Bai היה התחנה הבאה שלנו. הארגון, שנוסד על ידי ארגון לא ממשלתי צרפתי, מונה כיום 108 תלמידים אשר הוכשרו בבישול, ניהול משק בית, טיפולי יופי ומיומנויות משרדיות ברמה גבוהה. הגענו לארוחת צהריים טעימה בזמן שאנו עדים ממקור ראשון להתלהבותו של התלמיד ללמוד.

בתור מי שרקדה והייתה בהפקות בילדותה, Phare, קרן יצירתית לאומנויות הבמה היה מקום באמת מיוחד בשבילי. אני באמת מעריכה את האמנויות ואת הביטוי היצירתי. כמו שלינדי, אחת המשתתפות האחרות בסיור B1G1, אמרה את זה, את חלק ממה שעושה אותנו אנושיים.
לפני ההופעה זכינו לצפות בצוות מתאמן ולפגוש את האמנים. שמחתי כל כך שהמופיעה הנשית היחידה בשולחן שלי ישבה לידי. היא הייתה בת 26, קרובה לגילי. דיברנו הרבה על התחביבים, בני משפחה וחברים שלנו. היה לי מאוד מיוחד לבלות עם Srey Leak וללמוד עוד על חייה, ועל שאיפותיה.


המופע עצמו היה מדהים, הם אמנים ומבצעים נפלאים והסיפור היה מרגש מאוד.
מחר בבוקר יתחיל מוקדם מאוד על האוטובוס לכפר לבנות מגרש משחקים עם Child's Dream. אני מצפה לבלות עם כולם!

יום רביעי, 18 בינואר 2017

היום הקבוצה ביקרה בבית ספר כדי לסייע לפרויקט בניית מגרש משחקים עם פרויקט הנתינה של B1G1 שנקרא Child's Dream. הנה מה שכתבה ג'ו על היום ...

b1g1 study tour cambodia
היום קמנו מוקדם מאוד ופנינו לכיוון כפר עם פרויקט הנתינה של B1G1 שנקרא Child's Dream. יחד התחלנו לבנות מגרש משחקים לילדים. זו הייתה חוויה מדהימה וגיליתי שאני יכולה לחפור ולעבוד בבטון הרבה יותר טוב ממה שחשבתי. באופן מוזר מצאתי שבטון הוא משהו כזה מרגיע? כל בית-הספר גם השתתף והילדים עשו המון ציורים וקישוטים. כיף גדול של שיתוף פעולה!

הייתה לנו ארוחת צהריים מדהימה בין העצים עם הילדים. מה שהם אוכלים ממש מעניין. אורז בעלי בננה וגם דגים. דברים בריאים!
מאוחר יותר, בשיחה עם המנהל שמענו איך מגרש המשחקים הוא תמריץ גדול לעודד ילדים לבוא לבית הספר. זה גם מעודד את התלמידים להגיע מוקדם! ויש בזה יתרון נוסף של חיזוק הערך של בית הספר בעיני ההורים.
באותו יום אחר הצהריים השתתפנו בשיעורי השפה האנגלית של התלמידים. מצאתי את עצמי מתלהבת מאוד, מאמצת את הקול בשירת ה- ABC. בשבילי, מישהי שהיא לא זמרת באופן טבעי - זאת הייתה חוויה מרגשת. וזה בהחלט היה הדבר הנכון. בגלל הפשטות של השם שלי, ג'ו ג'ו ג'ו, שום ילד לא עזב את הכיתה בלי לדעת את שמי !!

עשינו כמה ביצועים של שירי ילדים כמו השיר הפופולרי "ראש כתפיים וברכיים". כיף משוגע! הילדים היו כל כך שמחים ללמוד ולנסות לשיר. היה ממש כיף לשחק איתם.

בסוף יום הלימודים נפנפנו לשלום ועלינו לאוטובוס שוב למסע הארוך חזרה למלון שלנו. המסעדה באותו לילה הייתה רועשת מהסיפורים של כל אחד וחוויותיו האישיות עם הילדים. קבוצת הסיור הלימודית מלאה במגוון כזה של אנשים נלהבים – התחברתי עם כל כך הרבה מדהימים. וכרגיל, האוכל הקמבודי היה טעים כמו תמיד.

זמן למיטה! יום עמוס שוב מחר..

Thursday 19 January 2017

This morning, we will go to ‘unknown’ destination (our bus will be blindfolded!) to meet some of the girls who are at risk of child-trafficking. Free to Shine, one of the well supported Worthy Causes in B1G1 has various projects that focus strongly on the prevention of child-trafficking. Here’s Jo’s account:

"Today was difficult for me. Sitting in on a Free to Shine visit with girls who are at risk for trafficking, I found it confronting to hear the stories of what does happen to such young vulnerable girls.
It was encouraging though to learn that the girls are aware of what can happen. I was inspired to come back someday and get involved in social work that will assist rural girls in this type of situation.
It was heart-warming to speak to the girls – they are very welcoming. I met girls who want to be lawyers, accountants, police woman and teachers!

In the afternoon we went to another Child's Dream project at a school where students are provided with scholarships to attend. Again, listening to the student’s stories, participating in workshops with them and, speaking with them it was awesome to see their drive and motivation.

Tonight was our farewell dinner. Although sad as we know the trip is drawing a close, it was inspirational. The people on this trip have been great to get to know and the shared experiences have been very special. What we have seen has been hard at times It made me appreciative and grateful for what we have at home is at an all-time high.

Cambodia is a truly wonderful place. The people are the country. And, as the locals say, I have a 'warmth in my heart'. I want to take that warmth with me and share the inspirational stories from this trip and do what I can to do to make the world a place of equal opportunity and freedom."

כל הכתבות

קריאה מומלצת