group activities for adults catalyst israel

פעילות קבוצתית למבוגרים

פורסם ב-29 ביולי 2019 על ידי בר מולה

בחיי היומיום העמוסים אנו שוכחים לעיתים לעשות הפסקה ולקחת נשימה. נראה שהעבודה, הסידורים והמחוייבויות, דרישות הבית וחיי המשפחה נוטים לגזול מאיתנו את כל שעות היממה, וגם אם נותר לנו מעט זמן לפתח תחביב או לפנות לעיסוק שמעניין אותנו, כבר לא נותר בנו כוח. ולמרות זאת, יש שלא מוותרים על בילוי משותף עם החברים לטובת פעילות קבוצתית למבוגרים, שביכולתה להזכיר לכולם שלפעמים צריך וכדאי לעצור את הזמן ופשוט ליהנות מהקיים, וכשמדובר בחברה טובה ובאווירה מהנה, זה טוב כפליים.

מגוון רעיונות עבור פעילות קבוצתית למבוגרים

אז אם החלטתם לקחת הפוגה ולצאת לבילוי מגבש ואיכותי עם החבר'ה הטובים או עם החברים מהעבודה, סתם כדי לשנות אווירה או לבלות בחברה בוגרת עם הרבה מכנה משותף, הנה כמה רעיונות, שתוכלו ליישם במפגש.

לטיול יצאנו

בוחרים יעד מעניין, אורזים תיקי גב, מים וכובע ופשוט יוצאים לטייל ברחבי הארץ ולצבור חוויות משותפות. אפשר לבחור מבין מגוון אתרי מורשת והיסטוריה או באחת משמורות הטבע המדהימות שזכינו להן ואפילו טיול עירוני כמו טיול שווקים בתל אביב, מחנה יהודה בירושלים ועוד. מבחר המקומות לטייל בהם הוא אינסופי, אך לפני שבוחרים את היעד, כדאי לקחת בחשבון את מגבלות חברי הקבוצה (אם ישנן).

סיור עששיות- סיור שנעשה בשעות החשיכה בין צללי עששיות ואורות קסומים תחת מעטה כוכבים לילי, ומשלב ערכים אקולוגיים.

בואו נלמד מזה משהו

מבחר סדנאות יכולות להפיק עבור כל משתתף בקבוצה למידה חווייתית וערך מוסף. בין אם זו סדנת בישול, סדנת גרפולוגיה ושפת גוף, סדנת סטיילינג, סדנת אלכוהול, טעימות יין, גבינות או סדנת הכנת שוקולד, כל סדנא יכולה להיות חווייה בלתי נשכחת, שתעניק לכם הפוגה נהדרת מחיי היום יום לצד פעילות מעשירה.

פשוט לנשום

הפעילות הזו צריכה להתאים לאופי הקבוצה, אך אין ספק שהיא יכולה להעניק לכם המון שקט ושלווה, ומי לא זקוק לזה מידי פעם? פעילות באווירה טיפולית כמו מדיטציה, דמיון מודרך, יוגה צחוק או סדנה לשחרור עצבים יחד עם מוזיקה ותנועה ישחררו את מחשבותיכם ואפילו את רגשותיכם, ויפתחו ערוצי אנרגיה חסומים בגופכם. בתום פעילות שכזו תזכו לתחושת רעננות, ניקוי והתחדשות. חשוב לדעת שפעילות מסוג זה מתאימה לקבוצת אנשים שמכירים זה את זה ומרגישים די פתוחים כדי לעבור יחד תהליך אישי או קבוצתי.

משחקי חברה

מגוון משחקי חברה למבוגרים יכולים להניב לכל אחד הנאה גדולה וזמן איכות בחברת אנשים איכותיים ואהובים. משחקי חברה מושלמים גם כשרוצים להניב גיבוש לעובדים במקום העבודה, ובהתאם לקבוצת האנשים ניתן לבחור את סוג המשחקים.

תחרויות

זה מהנה, זה מצחיק, ומוציא מכל משתתף את האמביציה וכוח הרצון. מתחלקים לזוגות או לקבוצות בהתאם לפעילות הנבחרת, ואפילו מותר גם קצת להתגרות במתחרים, כל עוד כולם לוקחים את המשחקים בספורטיביות וברוח טובה. תחרויות הן תמיד אפשרות כיפית עבור פעילות קבוצתית למבוגרים.

group activities for adults learning and development catalyst israel

פעילות ספורטיבית

לובשים בגדי ספורט ויוצאים לפעילות ספורט בריאה ומשחררת. זה יכול להיות משחק באולינג, רכיבה על סוסים, כדורעף חופים, קיר טיפוס או רכיבה על אופניים. בכל הקשור לספורט כל פעילות היא מבורכת, כיוון שהיא משחררת סרוטונין ובתא אדרופינים, שמשרים על המתאמן תחושות הרמוניה, רוגע ושלווה, והרי לכם דרך בריאה, אפקטיבית ויעילה לשחרור מתחים ובילוי משותף.

פעילויות באדרנלין גבוה

לקבוצת מבוגרים הרפתקנית, בעלת לב חזק ויכולת פיזית איתנה, שחובבת אדרנלין גבוה, מומלץ להתנסות במגוון פעילויות כמו טיול ג'יפים או טרקטורונים, משחק פיינטבול, קארטינג או ראפטינג בנהר הירדן.

באבל בום- פעילות ספורטיבית, שהגיעה רק בשנים האחרונות מאירופה לישראל, ונחשבת לאטרקטיבית במיוחד. במסגרת הפעילות עוטים על עצמם המשתתפים כדור בועה ענק שמכסה ומגן עליהם ומאפשר להם לקפוץ, להתנגש ולהתגלגל (בעיקר מצחוק). המשחק נראה כמו מלחמת ענקי סומו, משחק כדורגל, באולינג ועוד (לפי בחירת המשתתפים), רק בתצורה חדשה ואווירה מדהימה. היתרון שבפעילות הוא שניתן לעשותה בשטח סגור או פתוח.

מחממים את המיתרים

מוזיקה תמיד מוציאה מאנשים את הטוב ביותר, וערב קריוקי הוא הזדמנות נהדרת לצחוק, להשתחרר ולתת דרור למיתרים. גם לביישנים כדאי להתנסות, וגם לזייפנים מותר לפשל. בערב קריוקי כולם הופכים לזמרים לכמה שעות באווירה קלילה ומשחררת.

הופעה חיה

מופע סטנד אפ, מופע אומנותי או מופע מוזיקלי, הבחירה תלויה בהעדפות המשתתפים, אך זו ללא ספק אחת האפשרויות שמתאימה למגוון רחב של קבוצות בגילאים שונים, ומופעים טובים ניתן למצוא בקלות בכל רחבי הארץ. כל שעליכם לעשות הוא לבחור האם אתם מעוניינים ליהנות ממוזיקה איכותית לפי טעמכם, מופע בידור שיגרום לכם להחזיק את הבטן, הצגה משעשעת ומבדרת או מופע של אמן שטרם יצא לכם לראות על הבמה בלייב.

פיקניק

אין טוב יותר מלבלות יחד באווירה פסטורלית בבילוי הכי פשוט, נקי וחווייתי יחד עם אנשים אהובים. אם בחרתם ללכת על פיקניק בטבע תוכלו להתמקם בחוף הים, בחורשה או בפארק ירוק, אך קחו בחשבון את העניין הלוגיסטי, שכן חשוב להיערך מראש עם אוכל, שתייה וציוד מתאים.

group activities for adults catalyst israel

להעשיר את הידע בהרצאה טובה

הרצאות במגוון נושאים הן דרך נפלאה להעשיר את הידע ולקבל חווייה קצת יותר לימודית. על מנת להפיק גם הנאה כדאי לבחור בנושא שנוגע לקהל המשתתפים. מבחר ההרצאות הוא אינסופי וכולל מגוון נושאים רחב מאוד החל מהעצמה נשית והתפתחות אישית דרך חדשנות וטכנולוגיה ועד למיניות או בודהיזם.

אולי אפילו שמעתם על הטרנד החדש בעולם ההרצאות- "הרצאה על הבר", שמזמינה את הקהל הרחב ליהנות מבילוי בשעות אחר הצהריים או הערב בבר מקומי, וליהנות ממבחר הרצאות משתנות מידי שבוע. שווה בדיקה!

קומזיץ

ממש כמו בנעורים, בילוי לילי עם מדורה, שאוספת את כל הקבוצה יחד באינטימיות תחת שמיים פתוחים מלאי כוכבים ורוח קרירה וצוננת. את האווירה ניתן לחמם עם סיפורים מרתקים, זכרונות רחוקים, בדיחות ועוד. רעבים? הניחו פוייקה תחת המדורה ואחרי מספר שעות תחכה לכם גם ארוחה מדהימה מלאה בניחוחות וטעם נפלא.

משחקים למבוגרים מלאי תוכן וחווייה

אם אתם מחפשים אחר רעיונות לגיבוש צוות עובדים או קבוצה, משחקי odt הן אופציה שאתם חייבים לקחת בחשבון. משחקי odt נחשבים משחקי גיבוש למבוגרים ברמה מאוד גבוהה, שגם מסבים הנאה לכל המשתתפים וגם מפתחים יכולות ומיומנויות אישיות כמו אמון, תקשורת קבוצתית, שיתוף פעולה, יזמות, מנהיגות, פיתוח אסטרטגיה ועוד. ללא ספק הם אחת האפשרויות המעניינות והלא שגרתיות עבור פעילות קבוצתית למבוגרים ושווה לקחת אותם בחשבון. חברת Challenge מתמחה בהתאמת פעילויות לפי צורכי החברה ומציעה שפע של הפעלות מיוחדות, מקוריות ויצירתיות לקבוצות.

יום כיף

מבין כל הפעילויות שציינו, ניתן לבחור כמה מועדפות ולשלב אותן במסגרת יום כיף, שמתחילים בשעות הבוקר ומסיימים עם רדת החשיכה (ואפילו אחריה). כל הפעילויות הללו יתרמו לכם הנאה רבה, גיבוש וחוויות בלתי נשכחות, שילכו איתכם הרבה לאחר תום הפעילות.

פרט לכך, תזכו להתנתק מהשאון ומלחצי השיגרה, להתרענן באווירה טובה, לקבל אמבטיית תענוק וכיף ולחזור עם כוחות מחודשים.

בר מולה

Challenge Group – Catalyst Israel מפיקת תוכן

בפברואר 2018 הצטרפתי למשפחת Challenge, לאחר חיפושים אחר מקום העבודה המושלם.

כל הכתבות

קריאה מומלצת